صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۱۶۹۳۵

سخره امریکا توسط ایران در موضوع نفتکش آدریان دریا

با شکست و فضاحتی که برای امریکا در توقیف نفتکش آدریان دریا بدست آمد . نیوزویک هم به این شکست و فضاحت اعتراف کرد و اینگونه تیتر زد : « ایران، آمریکا را سخره کرد بعد از این که امریکا چندین بار سعی کرد تا نفتکش آدریان را توقیف کند و نتوانست موفقیتی در این زمینه کسب کند»  
سخره امریکا توسط ایران در موضوع نفتکش آدریان دریادر ادامه  این رسوایی نیوزویک طبق گزارش فایننشال‌تایمز ماجرای ارسال ایمیل به ناخدای هندی این کشتی را بیان می کند، «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در آن ایمیل که ۲۶ اوت برای «آکلیش کومار» ناخدای این نفتکش ارسال شده بود نوشت: «من برایان هوک هستم... برای مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا کار می‌کنم و نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران هستم. خبر خوشی برای شما دارم».
 روزنامه فایننشال‌تایمز نوشته خبر خوش دولت ترامپ این بود که ناخدای نفتکش ایرانی می‌تواند در ازای همکاری با دولت آمریکا برای توقیف کشتی می‌تواند میلیون‌ها دلار پول نقد از آمریکا بگیرد. هوک از کومار خواسته کشتی را به سمت آب‌های کشوری هدایت کند که امکان توقیف آن به نیابت از آمریکا وجود داشته باشد.
برایان هوک در ایمیلی دیگر خطاب به ناخدای آدریان‌دریا نوشته است: «شما با این پول می‌توانید هر جور می‌خواهید زندگی کنید و زندگی مرفهی در دوران پیری داشته باشند. اگر این مسیر آسان را انتخاب نکنید زندگی برایتان خیلی دشوار خواهد شد.»
بعد از آنکه ناخدای کشتی از همکاری با دولت آمریکا خودداری کرد هوک با ارسال ایمیلی به او گفت که خزانه‌داری آمریکا او را تحریم کرده است.
 انزوای امریکا در این موضوع نفتکش بازهم بیشتر آشکار گردید و کار به جایی رسید که تهدیدهای تحریمی امریکا برای ناخدای هندی آدریان هم کار به جایی نبرد و امریکا نتوانست با سیاست چماق و هویچ خود این ناخدا را فریب دهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات