اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۱۶۹۳۶

امریکا پیشنهاد رشوه به کاپیتان هندی "آدریان دریا" را تأیید کرد

یکی از سخنگوهای وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن با کاپیتان‌ نفتکش‌‌های ایرانی برای تحویل آنها به همپیمانان ارتباط برقرار کرد‌ه است.
یکی از سخنگو‌های وزارت امور خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه در گفتگو با شبکه خبری الجزیره گفت که واشنگتن با کاپیتان نفتکش‌های ایرانی ارتباط برقرار کرده و به آن‌ها پیشنهاد‌های میلیون دلاری داده است.

وی افزود که به کاپیتان‌ها پیشنهاد دادیم که این نفتکش‌ها را به کشور‌هایی تحویل دهند که به نیابت از آمریکا آن‌ها را توقیف کنند.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین افزود که گزارش فایننشال تایمز درباره تماس با کاپیتان‌های نفتکش‌های ایرانی درست است.

طبق گزارش فایننشال‌تایمز، «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در ایمیلی به تاریخ ۲۶ اوت برای «آکلیش کومار»، ناخدای هندی‌تبار نفتکش «آدریان‌دریا» نوشت: «من برایان هوک هستم... برای مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا کار می‌کنم و نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران هستم. خبر خوشی برای شما دارم.»

روزنامه فایننشال‌تایمز نوشته خبر خوش دولت ترامپ این بود که ناخدای نفتکش ایرانی می‌تواند در ازای همکاری با دولت آمریکا برای توقیف کشتی می‌تواند میلیون‌ها دلار پول نقد از آمریکا بگیرد. هوک از کومار خواسته کشتی را به سمت آب‌های کشوری هدایت کند که امکان توقیف آن به نیابت از آمریکا وجود داشته باشد.

نماینده ویژه دولت آمریکا برای اینکه کومار مطمئن شود که این ایمیل جعلی نیست شماره وزارت خارجه آمریکا را داخل ایمیل نوشته بود.

فایننشال‌تایمز نوشته این تنها اقدام برایان هوک نبوده است. او در ماه‌های گذشته برای ارعاب دریانوردان از همکاری با ایران جهت دور زدن تحریم‌ها برای آن‌ها پیام‌های یا متن‌هایی ایمیل کرده است.

وزیر امور خارجه ایران نیز در پیامی در توئیتر نوشت: «آمریکا پس از ناکامی در دزدی دریایی مستقیماً به رشوه‌دهی متوسل شده است: یا نفت ایران را به ما بده و چندین میلیون دلار دریافت کن و یا خودت تحریم شو. شباهت زیادی به دعوتی دارد که چند هفته پیش من از کاخ سفید دریافت کردم. دارد به الگو تبدیل می‌شود.»
منبع: انتخاب
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات