صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۱۶۹۵۳

گزارش روز/ آمریکا تهدید علیه صلح است نه ایران!

در طول چهل سال گذشته، نظام اسلامی با وجود اینکه بیشترین تلاش را برای تأمین صلح جهانی انجام داده است، اما آمریکایی‌ها هزینه‌های هنگفتی را صرف تبلیغات و فضاسازی رسانه‌ای کردند[...]

یادداشت: در طول چهل سال گذشته، نظام اسلامی با وجود اینکه بیشترین تلاش را برای تأمین صلح جهانی انجام داده است، اما آمریکایی‌ها هزینه‌های هنگفتی را صرف تبلیغات و فضاسازی رسانه‌ای کردند تا جمهوری اسلامی ایران را بزرگ‌ترین تهدید علیه صلح معرفی کنند! در علل و چرایی دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، خود آمریکایی‌ها حرف‌های زیادی زده‌اند؛ برای نمونه، «نوام چامسکی» نظریه‌پرداز مشهور آمریکایی چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «چرا آمریکا اصرار دارد ایران را به عنوان تهدیدی علیه صلح جهانی مطرح کند؟» می‌گوید: «درباره ادعای آمریکا، دیدگاه‌های جالب و بسیار کمی داریم؛ چون یکی از معیارهای مهم (برای ارزیابی ادعای مقامات آمریکایی) دیدگاه‌های جهانی است. یعنی اینکه جهان چه کسی را بزرگ‌ترین تهدید برای صلح جهانی می‌داند.» چامسکی ادامه می‌دهد: «براساس نظرسنجی مؤسسه گالوپ، خود آمریکا به عنوان اولین تهدید صلح جهانی مطرح شده است و بعد از آن پاکستان... . اما برای اینکه چرا ایران (از طرف‌ آمریکا) تهدیدی برای صلح جهانی قلمداد می‌شود، یک پاسخ معتبر از انجمن‌های اطلاعاتی آمریکا داریم که ارزیابی منظمی درباره موقعیت‌های راهبردی به کنگره ارائه می‌دهند. به گزارش این انجمن‌ها، ایران هزینه نظامی بسیار کمی در مقایسه با استاندارد منطقه‌ای دارد؛ بسیار کمتر از عربستان، رژیم صهیونیستی و دیگران. راهبرد ایران دفاعی است و می‌خواهد به اندازه کافی توان بازدارندگی در برابر حملات داشته باشد تا در دیپلماسی از آن بهره ببرد؛ اما آمریکا و اسرائیل چرا از بازدارندگی ایران نگران هستند؟ یا چه کسانی از بازدارندگی ایران نگران هستند»؟
چامسکی ادامه می‌دهد: «آنهایی که از زور استفاده می‌کنند و یا کسانی که می خواهند آزاد باشند تا از زور و قدرت استفاده کنند ایران را بزرگ‌ترین تهدید برای صلح جهانی می‌دانند؛ چون ایران توان بازدارندگی در برابر زور و قدرت آمریکا را دارد.» بنابراین اگر جمهوری اسلامی در موضوع هسته‌ای شفافیت‌های مدنظر آمریکا را اجرا کند، باز هم این کشور دست از خصومت علیه ملت ایران بر نخواهد داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات