صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۱۷۰۱۵

برنامه فشار حداکثری برای تسلیم جمهوری اسلامی با شکست مواجهه شده است

معاون سیاسی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: استراتژی ایجاد موازنه فشار توسط نظام بر روی مناسبات میان ایران و غرب آثار خود را نشان داد و آنان را وادار به برداشتن گام‌های عملی و واقعی کرد و عملا می‌توان اعلام کرد برنامه‌های آنان علیه ایران برای تسلیم و سازش را با شکست مواجهه کرد.

 

به گزارش “دانشجونیوز” ؛ نشست تحلیل سیاسی با سخنرانی معاون سیاسی نیروی دریایی سپاه در دفتر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر برگزار گردید.

در این نشست معاون سیاسی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سید الشهدا علیه السلام و یاران با وفای ایشان افزود: خروج آمریکایی ها از برجام، آغاز استراتژی فشار حداکثری و همه جانبه علیه ایران بود تا از طریق اعمال فشار اقتصادی، امنیتی و روانی علیه مردم، جمهوری اسلامی ایران را پای میز مذاکره بکشانند و در حوزه های موشکی و منطقه ای خواسته های خود را بر نظام و ملت تحمیل نمایند.

بنافی گفت: از ۱۸ اردیبهشت سال جاری، نظام برای ایجاد موازنه فشار دست به اقدامات ایجابی درون برجامی و فرا برجامی زده است. آغاز استراتژی ایران همراه با آثار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به شکلی که اقتصاد ایران به سمت ثبات و آرامش حرکت کرد و آرامش روانی آمیخته با عزتمندی و امیدواری در مردم شکل بگیرد، بود.

وی ادامه داد: از طرفی این استراتژی بر روی مناسبات میان ایران و غرب آثار خود را نشان داد و آنان را وادار به برداشتن گام های عملی و واقعی کرد و عملا می توان اعلام کرد برنامه های فشار حداکثری علیه ایران برای تسلیم و سازش را با شکست مواجهه کرد.

 

معاون سیاسی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در استراتژی ایران، ویژگی‌هایی از جمله هم جانبه بودن، جامع و فراگیر بودن، هوشمندی، ریسک پذیری و شجاعانه بودن کاملا مشهود است به گونه ای که اعمال آن، محاسبات طرف مقابل را دگرگون کرد.

بنافی عنوان کرد: با آغاز این استراتژی، طرف مقابل ابتدا وارد فاز عملیات روانی برای نمایش شبه جنگ در کنار اعزام فرستادگان برای مذاکره با هدف توقف فعالیت های ایران شد، سرنگونی پهپاد فوق مدرن آمریکا و توقیف نفتکش انگلیسی، القا جنگ با ایران را خنثی کرد و انسجام و وحدت به همراه غرور ملی را در پی داشت.

وی بیان کرد: مجموعه اقدامات ایران با هدف موازنه سازی فشار، برای باز شدن مسیر و چشم اندازی برای حل و فصل منازعات و اختلافات فی مابین ایران و غرب بود و در حال حاضر ایران با فرانسوی‌ها در این خصوص در حال انجام مذاکره است.

معاون سیاسی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: فضای مذاکرات نشان می دهد طرف مقابل مجموعه اقدامات و تهدیدات ایران را معتبر و واقعی قلمداد کرده است و به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران، حرکتی در مسیر صحیح را انتخاب کرده است و ادامه این مسیر در کنار حفظ انسجام ملی و ایستادگی در آن، می تواند در آینده منتج به دستیابی به منافع ملی خود در این مذاکرات شود.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات