صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۱۷۰۲۶

از باج‌خواهی خودروسازان تا درز اطلاعات به موساد

1ـ ایران از قدرت‌های اصلی منطقه است
«القدس العربی» نوشت: «کشورهای عربی یا بهتر بگوییم دولت‌های خلیج[فارس]، طرف‌هایی هستند که دوشیده می‌شوند و در عین حال خوشحالند؛ در شرایطی که ایران، پیشنهاد کمک‌های مالی هنگفت را دریافت می‌کند... دول خلیج[‌فارس] به دنبال جلب رضایت ترامپ هستند و با این حال، وی آنها را تحقیر می‌کند؛ اما این ایران است که با ترساندن آمریکا و اروپا به خواسته‌های خود می‌رسد. اعراب خلیج‌فارس به سمت عادی‌سازی با اسرائیل[رژیم صهیونیستی] حرکت می‌کنند؛ در حالی که ایران تهدید می‌کند و برای دیدار روحانی با ترامپ، شرط می‌گذارد. ایران دوستان تازه‌ای را به دست می‌آورد و اعراب دوستان سابق خود را هم از دست می‌دهند. دولت‌های عربی در جنگ‌های‌شان شکست می‌خورند و ایران پیروز می‌شود. ما بخواهیم یا نخواهیم، خشنود باشیم یا نه، ایران از قدرت‌های اصلی منطقه است و در شرایطی که از دولت‌های عربی برای حل مشکلات منطقه نظرخواهی نمی‌شود، ایران در این زمینه نقش اصلی را ایفا می‌کند.»


2ـ باج‌خواهی خودروسازان خصوصی از دولت
به دنبال اعلام شرکت «کرمان‌موتور» مبنی بر تعطیل شدن تا آبان ماه در صورت کمک نکردن دولت، «امیرحسن کاکایی» عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: خودروسازان بخش خصوصی از یک سو همراه با افزایش نرخ ارز قیمت محصولات‌شان را افزایش داده و از سوی دیگر اعلام می‌کنند بدون کمک دولت تعطیل می‌شوند. این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه چنین اظهاراتی نوعی باج‌خواهی از دولت است، تصریح کرد: نمی‌شود از یک سو خودروسازان قیمت محصولات‌شان را به صورت دلخواه تعیین کنند و از سوی دیگر نیز به بهانه حمایت از تولید و ترساندن دولت از تعطیلی خط مونتاژ خودرو و بیکاری کارگران، خواهان دریافت کمک‌های دولتی شوند. وی تصریح کرد: هم‌اکنون برخی خودروها با قیمت‌گذاری آزاد به جایی رسیده‌اند که قیمت کارخانه بالاتر از قیمت بازار است، مدیران صنعتی باید بتوانند با بهره‌گیری از روش‌های مدیریتی، کارخانه‌های خود را مدیریت کنند.


3ـ آمریکا گزینه حمله را روی میز قرار دهد!
«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی در پیامی در توئیتر به حملات پهپادی ارتش یمن به پالایشگاه‌های نفت عربستان سعودی واکنش نشان داد و مدعی شد: حمله انصارالله به پالایشگاه‌های نفت سعودی نمونه دیگری از چگونگی ویران کردن خاورمیانه از سوی ایران است! این سناتور تندروی آمریکایی در ادامه ادعاهای خود نوشت، ایران هیچ تمایلی به صلح نداشته و آنها به دنبال تسلیحات اتمی و سیطره منطقه‌ای هستند. گراهام در ادامه پیام‌های توئیتری خود در پیامی گستاخانه نوشت: «هم اکنون زمان آن است که اگر ایران اقدامات تحریک‌آمیز خود را ادامه دهد یا غنی‌سازی اورانیوم را افزایش دهد، آمریکا حمله به پالایشگاه‌های نفت ایران را بر روی میز قرار دهد.» گراهام در حالی از حمله به پالایشگاه‌های نفت ایران دم می‌زند که هنوز مدت زمان زیادی از سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی و ناتوانی واشنگتن از نشان دادن هرگونه واکنش نظامی به آن نگذشته است.


4ـ نقش ترامپ در درز اطلاعات به آیپک و موساد
نشریه «پولیتیکو» در گزارشی فاش کرده است در جریان تحقیقات بازرس «رابرت مولر» درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، نمونه‌های آشکار متعددی از نفوذ سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به ویژه رژیم صهیونیستی در جریان انتخاب «دونالد ترامپ» مشاهده شده است. نمونه‌هایی که اگرچه در جمع‌بندی بازرس مولر درباره این پرونده، به صراحت به آنها اشاره‌ای نشد؛ اما هیچ‌گاه هم مختومه نشد. اطلاعاتی که نشان می‌دهد، رئیس‌جمهور آمریکا نقش بسزایی در فرایند درز اطلاعات کاخ سفید و سنا به لابی آیپک و سازمان جاسوسی موساد بر عهده داشته و دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات