صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۱۷۰۸۸

گزارش روز/ برای آنکه راه گم نکنیم!

اگرچه شهردار تهران در مصاحبه خود به رعایت اخلاق توصیه می‌کند؛ اما گفته‌های خود را با طرح این اتهام به پایان می‌برد که معترضان به حذف عنوان شهید از نام معابر پایتخت به دنبال مسائل دیگری هستند[...]

یادداشت: اگرچه شهردار تهران در مصاحبه خود به رعایت اخلاق توصیه می‌کند؛ اما گفته‌های خود را با طرح این اتهام به پایان می‌برد که معترضان به حذف عنوان شهید از نام معابر پایتخت به دنبال مسائل دیگری هستند، نه احترام و بزرگداشت نام شهید! البته این همه شگفتی مصاحبه کوتاه آقای حناچی با خبرنگار صدا و سیما نیست و شهردار تهران در ادعایی عجیب می‌گوید، اگر عنوان شهید را حذف کرده‌ایم، به دلیل این است که رانندگان در هنگام سرعت مسیر را گم نکنند! گفته‌های حناچی به این معناست که اگر عنوان شهید در کنار نام خیابان‌ها و کوچه‌های شهر بیاید، مردم مسیر را گم می‌کنند! یعنی اگر به جای خیابان مطهری بنویسیم، خیابان شهید مطهری دیگر رانندگان مسیرشان را پیدا نمی‌کنند!
چندین ماه است که در شبکه‌های اجتماعی تصاویر تابلوهایی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد در تابلو‌های جدید که شهرداری در پایتخت نصب می‌کند، عنوان شهید حذف شده است! موضوعی که واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی و از سوی مردم به همراه داشته است؛ اما با وجود اعتراض‌ها در هفته‌های اخیر آنقدر تعداد این تابلوها افزایش یافت که سرانجام گروه‌هایی از جوانان آتش به اختیار و انقلابی با هزینه شخصی این تابلوها را اصلاح کردند و عنوان شهید را به معابر تهران برگرداندند؛ اما فراتر از اینکه باید به پیگیری و مطالبه‌گری تا بازگشت عنوان شهید به همه تابلوهای شهر و اصلاح این رویکرد ادامه داد، نباید از این موضوع غافل شد که برچیدن و کمرنگ کردن نمادهای انقلاب و دفاع مقدس از سطح شهر موضوع ساده‌ای نیست! پیوند جامعه با نمادهای انقلابی و یادآوری و تذکر مفاهیم آن در جامعه برای یادآوری راه پیشرفت و تعالی به جامعه، برای این است که هر روز حواس‌مان باشد از حرکت در مسیر انقلاب غافل نشویم و راه گم نکنیم، بی‌تردید حذف این نمادها خواه عمدی باشد و خواه غیر عمد، نتیجه‌ای جز کمرنگ شدن مفاهیم و ارزش‌های انقلاب در جامعه نخواهد داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات