صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۱۷۰۹۱

اخبار کوتاه سه‌شنبه 26 شهریور

پایگاه خبری «بلومبرگ» با بیان اینکه پس از حمله پهپادی یمنی‌ها به آرامکوی عربستان 5 درصد از نفت مورد نیاز بازار، یعنی حدود 5/7 میلیون بشکه در روز دچار اختلال شده، نوشت: این بدترین شوک برای بازارهای نفتی از زمان حمله صدام به کویت در سال 1990 است. در تازه‌ترین ارزیابی، شرکت انرژی انگلیسی Aspect در تحلیل خود در زمینه اختلال در صادرات نفتی عربستان سعودی اعلام کرده است، 18 درصد از تولیدات گاز طبیعی و حدود 50 درصد از تولیدات نفت مایع عربستان سعودی پس از این حملات دچار تعلیق و اختلال شده است.
«سرتیپ یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد: به نظام سعودی می‌گوییم دستان بلند ما می‌توانند به هر مکانی که بخواهیم و در هر زمانی که ما تعیین می‌کنیم، برسند. وی افزود: به شرکت‌ها و اتباع خارجی نسبت به حضور در کارخانه‌ها و تأسیسات مهم که در معرض حملات ما قرار گرفته‌اند، هشدار می‌دهیم از این مناطق دوری کنند؛ زیرا این تأسیسات زیر آتش ما هستند و این تأسیسات هر لحظه تحت حملات ما خواهند بود.
«آنتوان سیلوانوف» وزیر مالی روسیه اعلام کرد، این کشور در ادامه امسال و سال ۲۰۲۰، هیچ وامی را به دلار آمریکا دریافت نخواهد کرد و به جای آن به دریافت یورو و یوآن رو خواهد آورد. افزون بر این، روسیه اوراق قرضه یورویی به ارزش 2/7 میلیارد دلار با موعد باز پرداخت ۲۰۳۵ منتشر کرد. مسکو همچنین در نظر دارد در همکاری با پکن برای کاهش وابستگی به دلار، برای اولین بار اوراق قرضه یوآنی منتشر کند.
«مایک مولوف» از مقامات سابق وزارت دفاع آمریکا گفت، هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر اینکه ایران به تأسیسات نفتی سعودی‌ها حمله کرده، وجود ندارد. وی که با شبکه خبری «راشاتودی» مصاحبه می‌کرد، با اشاره به ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی که اعلام کرده بودند تأسیسات نفتی سعودی‌ها از مرزهای شمالی هدف قرار گرفته است، گفت ایران در مرزهای شمالی عربستان قرار ندارد.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی در یک توئیت مدعی شد، او خواستار «مذاکره بدون ‌پیش‌شرط» با ایرانی‌ها نشده و این مسئله دروغی است که «رسانه‌های جعلی» به او نسبت داده‌اند. پس از آن شبکه خبری «سی‌ان‌ان» طی گزارشی این ادعای ترامپ را زیر سؤال برده و دست‌کم هفت اظهارنظر او و مقامات دولتش که حاوی چنین درخواستی از ایران بوده را ذکر کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات