صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۱۷۱۱۰

گزارش روز/ درآمدزایی از ترس!

در حالی که شاهزادگان سعودی با امید تحریک سران کاخ سفید و دولت‌های غربی علیه تهران و فرستادن آنها به مسلخ رویارویی با قلب محور مقاومت، بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی حمله به تأسیسات نفتی آرامکو را به ایران نسبت می‌دهند[...]

یادداشت: در حالی که شاهزادگان سعودی با امید تحریک سران کاخ سفید و دولت‌های غربی علیه تهران و فرستادن آنها به مسلخ رویارویی با قلب محور مقاومت، بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی حمله به تأسیسات نفتی آرامکو را به ایران نسبت می‌دهند، سیاستمداران و تحلیلگران منطقه از واقعیات سخن می‌گویند!
«ناصر الدویله» سیاستمدار کویتی و نماینده پیشین این کشور با کنایه به تلاش برخی سران کشورهای عربی منطقه برای دمیدن در کوره تقابل نظامی با ایران می‌گوید: «با عطسه ایران نیمی از تولیدات نفتی عربستان سعودی برای چندین هفته متوقف شده است، پس چگونه می‌خواهید با آنان مبارزه کنید؟ برخی سخنان من را خیانت و برخی نیز شرم‌آور می‌دانند؛ زیرا از حقیقت بیزار هستند و حقیقت نیز تلخ است. من بار دیگر تکرار می‌کنم جنگ با دشمن برتر، خودکشی است به دنبال راه دیگری باشید. سخنان ترامپ را باور نکنید اگر جنگی رخ دهد از نفت عرب‌ها چیزی باقی نخواهد ماند و به دوران بدوی بازمی‌گردیم.»
اما رهبران غربی به مراتب از شاهزادگان منطقه باهوش‌تر هستند و به جای آنکه در دام سندسازی‌ها و هیاهو‌های آل‌سعود قرار بگیرند، از فرصت استفاده کرده و تلاش می‌کنند از این فرصت هم برای افزایش درآمدهای خود و به جیب زدن دلارهای نفتی بهره ببرند؛ چنانکه ترامپ به صراحت اعلام کرد عربستان باید هزینه تأمین امنیت خود را بپردازد! یا در نمونه‌ای دیگر «سلمان‌بن‌حمد آل خلیفه» ولی‌عهد بحرین از امضای قرارداد خرید اولین سامانه موشکی پاتریوت آمریکا خبر می‌دهد. خبرها و اظهاراتی که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به خوبی یاد گرفته‌اند چگونه از ترس کشورهای عربی به نفع خود بهره‌برداری کنند!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات