صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۷۱۱۲

از ادعای بیگدلی تا اظهارات تاجیک

1ـ چقدر از اموال محکومان اقتصادی بازگردانده شد؟

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به دستاورد‌های قوه قضائیه در بازگشت اموال محکومان اقتصادی، گفت: در پرونده «امیرخسرو آریا» ۶۰۰ میلیارد تومان جزای نقدی واصل کردیم و ۱۷۰۰ میلیارد تومان رد مال به بانک‌ها را انجام دادیم. در پرونده «بابک زنجانی» ۱۸۰۰ میلیارد تومان از اموال داخل کشور نامبرده تحویل وزارت نفت شده است. در پرونده «قربانعلی فرخزاد» که به تازگی در دادگاه محاکمه شد، یک اقدام ما بازگشت ماشین‌سازی تبریز به سازمان خصوصی‌سازی با قیمت کارشناسی ۶۸۸ میلیارد تومان بود. در یک پرونده بانک ایران زمین و بانک سینا در ماه گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان از اموال متهم پرونده را بدون رفتن به دادگاه و محاکمه به بانک سینا و ایران زمین برگرداندیم و پیش‌بینی می‌شود، ظرف ماه آینده ۱۰۰۰ میلیارد تومان به بانک‌های طلبکار برگردانیم. همچنین از اموال یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران بانکی، بدون تشکیل دادگاه توانستیم ۳ هزار میلیارد تومان به بانک برگردانیم. در پرونده دیگری در آستان قدس رضوی و بیمارستان رضوی مشهد، بیش از ۵۰ پلاک آپارتمان که یکی از مدیران سابق بیمارستان تصرف کرده بود، به آستان قدس برگشت که ارزش آن بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است.

2ـ ممکن است آمریکا یا عربستان به ایران حمله کند!

روزنامه «آرمان» در یادداشتی به قلم «علی بیگدلی» با تأکید بر اینکه «حادثه حمله به تأسیسات نفتی عربستان از اهمیت زیادی برخوردار است... هرچند ممکن است فکر کنیم که این حمله یک نمایش قدرتی از سوی حوثی بوده باشد، اما می‌تواند با عواقب ناجوری روبه‌رو شود؛ چون با سرنوشت یک جهان مواجه است.» مدعی می‌شود: «رئیس‌جمهور آمریکا در شرایط اضطراری بدون مجوز کنگره می‌تواند دستور حمله نظامی بدهد.» این روزنامه حتی پا را فراتر گذاشته و می‌گوید: «حتی ممکن است آمریکا عربستان سعودی را تحریک کند با حمایت شیخ‌نشین‌های دیگر و رژیم صهیونیستی به کشورمان حمله کند!» طرح موضوع موهوم جنگ بدون اشاره به اینکه حمله یمنی‌ها چه ارتباطی با ایران دارد، در حالی است که عربستان و رژیم صهیونیستی در برابر یمن و نیروهای مقاومت نیز عاجز هستند و آمریکا نیز حتی جرئت واکنش نشان دادن به اسقاط پهپاد متجاوزش را نداشته و ندارد!

3ـ اصلاح‌طلبان در مفهوم اصلاح‌طلبی یگانه نمی‌شوند

«محمدرضا تاجیک» از نظریه‌پردازان جریان اصلاحات مدعی نبود وحدت گفتمانی در میان آنها شده و گفته است:‌ مشکل این است که اصلاح‌طلبان در مفهوم اصلاح‌طلبی یگانه نمی‌شوند، چه برسد درباره دقایق دیگرش. تاجیک در ادامه ادعای خود تصریح می‌کند: صدای مختلف قشنگ است، زمانی که هارمونی داشته باشد، زمانی که در یک دستگاه نواخته شود، شیپور همگون باشد با سنتور، سنتور همگون باشد با ویولن و همه اینها بتوانند در یک دستگاه بنوازند. این صداهای گوناگون می‌تواند دلنواز باشد، می‌تواند گوشخراش هم باشد و این اتفاقی است که به نظر من در جریان اصلاح‌طلبی نیفتاد، یعنی جریان اصلاح‌طلبی بیشتر تکثرش ره به آنارشی بود تا ره به یگانگی و یک نوع وحدت در کثرت.

4ـ عراق در هیچ ائتلافی با رژیم صهیونیستی شرکت نمی‌کند

سخنگوی وزارت خارجه عراق هرگونه مشارکت بغداد در ائتلاف دریایی را که رژیم صهیونیستی در آن حضور داشته باشد، تکذیب کرد. «احمد الصحاف» به شبکه خبری «روسیا الیوم» در زمینه امنیت در خلیج‌فارس گفت: «عراق در این خصوص، دیدگاه خود را گفته مبنی بر اینکه امنیت دریانوردی در گذرگاه‌های خلیج[فارس]، مسئولیت کشورهای مشرف بر آن است.» وی تصریح کرد: «عراق نمی‌پذیرد وارد هر گونه گروه امنیتی و نظامی شود که برای حمایت از خلیج[فارس] است و در آن رژیم صهیونیستی حضور داشته باشد» این مسئول عراقی خاطر نشان کرد، تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی در این منطقه، «باعث پیچیدگی بیشتر خواهد شد و عراق، طرف مشارکت‌کننده در آن نخواهد بود.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات