صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۱۷۱۱۳

اخبار کوتاه چهارشنبه 27 شهریور

وضعیت رکودی در بخش مسکن سبب شده است کارگران به دنبال راه‌حل‌های دیگری، از جمله خروج از کشور و کار در کشور‌های همسایه از جمله عراق باشند. بنا به گفته دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی، این افراد با گذرنامه‌های زیارتی یک ماه تا ۴۵ روز به عراق می‌روند و پس از پایان مهلت گذرنامه، برای تمدید مجدد مراجعت می‌کنند. دستمزد روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان شرایط مورد قبولی است که این افراد آن را بر عدم پوشش بیمه‌ای و حمایت در هنگام بروز حوادث ترجیح ‌می‌دهند.

به گزارش «رویترز» داده‌های کشتیرانی نشان داد پس از آنکه حمله به تأسیسات نفتی عربستان تولید نفت این کشور را نصف کرد، حداقل ۱۱ ابرنفت‌کش منتظر بارگیری نفت از پایانه‌های نفتی عربستان هستند. گفتنی است، هر ابرنفت‌کش ظرفیت حمل ۲ میلیون بشکه نفت را دارد. همچنین حمله به تأسیسات شرکت آرامکوی عربستان در منطقه البقیق این کشور به دست یمنی‌ها سبب شده است مقامات این شرکت به فکر به تعویق انداختن عرضه اولیه سهام آن بیفتند.

نشریه «دیلی‌بیست» نوشت: جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا اعلام کرده است قصد دارد با نوشتن کتابی جدید، درباره دوران خدمت خود در دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا افشاگری کند. این کتاب به احتمال زیاد سبب خشم ترامپ خواهد شد. بولتون در گذشته نیز پس از خارج شدن از دولت جرج بوش، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، کتابی افشاگرانه را درباره دولت او منتشر کرده بود.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: اگر ائتلاف متجاوز به یمن به تجاوزات خود پایان ندهد، باید منتظر حملات سخت‌تر یمنی‌ها باشد. وی افزود: «امارات همچنان در هدف قرار دادن یمن با عربستان همدست است. آنچه امارات انجام می‌دهد، این حق را به ما می‌دهد که این کشور را نیز همانند عربستان هدف قرار دهیم.»

«سردار سیدمحمد باقرزاده» فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حرکت خزنده حذف عبارت شهید از معابر و خیابان‌ها گفت: در مقابل این حرکت خزنده باید فریاد کشید؛ رسانه‌ها و مردم نگذارند تا همانند طرح یکسان‌سازی قبور شهدا، برخی شهرداری‌ها هر اشتباهی خواستند انجام دهند.

رئیس جدید اینستکس در سفر به ایران و دیدار با نمایندگان بخش خصوصی و اعضای اتاق‌های مشترک ایران و آلمان و اتاق بازرگانی تهران، از اعلام آمادگی چند بانک اروپایی برای ورود به ساز و کار ویژه مالی تجارت با ایران خبر داد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات