تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۱۷۱۲۷
اعتراف فارین پالیسی به شکست آمریکا

افسر سابق سیا: رهبر ایران، موفق ترین رهبر خاورمیانه در 75 سال اخیر است

فارین پالیسی تیتر جالب توجهی برای این مصاحبه که به گفته خودشان تلخیص شده انتخاب کرده است؛ «چگونه رهبر عالی ایران، ترامپ را پشت سرگذاشت». گرشت در چندین جای مصاحبه اعتراف می کند که مقام معظم رهبری، با کیاستی خاص با آمریکا روبرو شده و آنها را مقهور خود کرده است.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل / بهروز یحیی
تحلیلگر ضدایرانی: رهبر ایران، موفق ترین رهبر خاورمیانه در 75 سال اخیر استرائول مارک گرشت افسر سابق سازمان سیا است که سال هاست روی مسائل ایران متمرکز بوده و به گفته خود 30 سال است که درباره رهبر جمهوری اسلامی ایران مطالعه می کند. گرشت اینک کارشناس اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی ها» بوده و به تحلیل مسائل ایران مشغول است. وی افکار و نگاهی بشدت ضدایرانی دارد و یکی از حامیان خروج آمریکا از برجام بود.
اندیشکده مذکور یک اندیشکده صهیونیستی است که رد پای آن را در بسیاری از تصمیمات و اقدامات ضدایرانی سال های اخیر آمریکا بخصوص در موضوع تشدید تحریم ها می توان مشاهده کرد. وزارت امور خارجه کشورمان به تازگی این اندیشکده یا به عبارت درست تر بازوی اتاق جنگ اقتصادی و رسانه ای آمریکا را تحریم کرد.
رائول مارک گرشت که به فارسی مسلط است، به تازگی مصاحبه جالبی را با نشریه معتبر فارین پالیسی آمریکا انجام داده است. موضوع این مصاحبه درباره افزایش تنش میان آمریکا و ایران پس از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان است. گرشت مانند برخی دیگر از تحلیلگران آمریکایی انگشت اتهام را به سوی ایران دراز کرده و مدعی است تهران پشت این حملات است. البته او هم مانند بقیه سندی برای این ادعای خود ندارد و می گوید باید منتظر نظر کارشناسان نظامی بود.
فارین پالیسی تیتر جالب توجهی برای این مصاحبه که به گفته خودشان تلخیص شده انتخاب کرده است؛ «چگونه رهبر عالی ایران، ترامپ را پشت سرگذاشت». گرشت در چندین جای مصاحبه اعتراف می کند که مقام معظم رهبری، با کیاستی خاص با آمریکا روبرو شده و آنها را مقهور خود کرده است.
گرشت معتقد است این لحظه، حساس ترین لحظه برای آمریکا پس از حمله صدام به کویت است و نشان می دهد آیا آمریکا به امنیت خلیج فارس متعهد است یا نه. این افسر سابق سیا با دلسردی و اعتراض می گوید مواضع مقامات ارشد دولت ترامپ نشان می دهد آنها غقب نشینی کرده و نمی خواهند علیه ایران کاری کنند و وقتی کسی نخواهد کاری کند، دست به تحریم می زند!
گرشت حمله به ارامکو را ناشی از بی پاسخ گذاشتن ساقط کردن پهپاد پیشرفته آمریکا می داند و معتقد است اگر حمایت های آمریکا نباشد، عربستان سعودی هیچ شانسی در برابر ایران ندارد.
اما نقطه عطف این مصاحبه تحلیل گرشت از رویارویی حضرت آیت الله خامنه ای و ترامپ است. این افسر سابق سیا و تحلیلگر ضدایرانی امروز در تحلیل این رویارویی می گوید؛ فکر می کنم رهبر عالی ایران درپی کشاندن ترامپ به یک نبرد سیاسی است. بدون شک او یک قهرمان جدی است. من فکر می کنم او موفق ترین رهبر خاورمیانه از جنگ جهانی دوم به این سو است. او کاملاً ماهر و فوق العاده باهوش است.
پس از این خبرنگار فارین پالیسی می پرسد؛ و او (در این نبرد) از ترامپ پیشی گرفته؟
گرشت هم پاسخ می دهد: من می گویم در حال حاضر در جدول امتیازات، مطمئناً رهبر عالی ایران صدرنشین است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
یه دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
1
سلام و ممنون از اینتشار شایسته این مطالب
ولی خواهشا اینگونه مطالب رو با لینک به منبع زبان اصلی منتشر کنید.... برای مبغضین که منابع خودی را قبول ندارند مهمه.... الان هرچی توی نت دنبال منبع اصلی که زبان اصلی این مطلب باشه می گردم رو پیدا نمی کنم....
لطفا منابع زبان اصلی این گونه مطالب را هم منتشر کنید وگرنه بیهوده هست
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات