اقتصادی >>  بازار سرمایه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۱۷۱۴۲

دنبال مالک جدید توانا و دارای اهلیت برای هپکو هستیم/ تغییر مالکیت هفته آینده

معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: برای حل مشکلات هپکو دنبال مالک جدید دارای اهلیت و توانایی هستیم.
فارس من| دنبال مالک جدید توانا و دارای اهلیت برای هپکو هستیم/ تغییر مالکیت هفته آینده

داوود خانی معاون سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با شبکه خبر اعلام کرد: متقاضیانی برای به دست گرفتن مالکیت شرکت واگذار شده هپکو که اخیراً مشکلات کارگری پیدا کرده است، هستند.

وی افزود: ما در صددیم که متقاضی جدید جایگزین سهامدار عمده کنونی شود و سپس تجهیز منابع  با همکاری استانداری و نمایندگان مردم اراک در مجلس صورت گیرد تا به وسیله آن مطالبات کارگران پرداخت شود.

به گفته معاون سازمان خصوصی‌سازی، قرار شد با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز منابع بانک ملی منابعی برای هپکو فراهم شود و مدیریت جدید که سکان هدایت شرکت هپکو را برعهده گیرد و تغییر مالکیت مدنظر است که مدیریت جدید با برنامه مناسب و دارای اهلیت مناسب باشد.

وی افزود: در حال حاضر مشکلاتی برای جاگزینی مالکیت داریم که شرکت هپکو در بورس حضور دارد و همچنین مقام قضایی دستوراتی برای این شرکت داده است که ما می‌خواهیم با تغییر مالکیت و مدیریت مشکلات این شرکت را حل کنیم.

به گفته خانی، هفته آینده جلساتی برگزار می‌شود و تغییرات مالکیت هپکو انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه آیا هپکو به یکی از ارگان‌ها و یا دولت به صورت موقت واگذار می‌شود، گفت: شرکتی که از سوی دولت خصوصی‌سازی شده دیگر به دولت برنمی‌گردد و دولت چنین اعتقادی برای برگشت شرکت خصوصی‌سازی شده ندارد، اما در عین حال کسانی وجود دارند که اهلیت و برنامه مناسبی برای مدیریت هپکو دارند.

به گزارش فارس، اخیراً کارگران هپکو در اعتراض به عدم دریافت حقوق خود اعتراضاتی داشتند و آنها معتقدند باید سهامدار عمده هپکو تغییر پیدا کند تا مشکلات این شرکت حل شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات