اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۷۱۴۵

ادعای وزارت ارتباطات درباره پیشرفت شبکه ملی اطلاعات تأیید نشد

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه استقلال مملکت به شبکه ملی اطلاعات بستگی دارد گفت: این طرح با گذشت شش تا هفت سال هنوز یک فرآیند طراحی علمی و مهندسی مشخص ندارد.
محمدحسن انتظاری در مصاحبه با رادیو با‌اشاره به عدم تحقق پیشرفت شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات از اساسی‌ترین طرح‌های فضای مجازی کشور است یعنی استقلال مملکت به این شبکه بستگی دارد.
وی ادامه داد: این طرح با گذشت شش تا هفت سال هنوز یک فرآیند طراحی علمی و مهندسی مشخصی ندارد و به تعبیری اهمیت لازم به شبکه مزبور داده نشده است.
عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: تعریف شبکه ملی اطلاعات دی ماه سال ۱۳۹۲ و سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات سال ۱۳۹۵ در شورای عالی مجازی تصویب و ابلاغ شد.
انتظاری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از روند پیشرفت پروژه شبکه ملی اطلاعات به رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور ارائه کرده و معتقد است این وزارتخانه به ۸۰ درصد پیشرفت در اجرای پروژه مزبور دست یافته؛ آیا این میزان پیشرفت مورد تائید اعضای شورای عالی فضای مجازی کشور قرار گرفته است، گفت: گزارش مزبور برای بررسی بیشتر به دبیر این شورا ارجاع شد.
وی افزود: ابوالقاسم فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی از شخص وزیر و برخی از اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی دعوت کرد تا ساز و کار مشخصی برای بررسی این گزارش تعریف شود.
انتظاری عنوان کرد: مکانیزمی که در همان جلسه به تائید رسید قرار بر این شد که آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نمایندگان خود را معرفی و در ضمن اسناد و مدارک مورد نیاز جهت بررسی هرچه بیشتر این گزارش ارسال کند.
وی گفت: این گزارش حاصل مصاحبه طولانی نمایندگانی بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی وهمینطور کسانی که در این حوزه
دست اندر کار بودند در ضمن افزون بر ۱۲۰ سندی که نمایندگان آذری جهرمی برای بررسی ارسال کرده بودند نیز تمامی این اسناد مورد بررسی قرار گرفت.
عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: به طور کلی در بررسی‌های صورت گرفته به هیچ عنوان این میزان پیشرفت ۸۰ درصدی تائید نشد.
انتظاری یادآورشد: از نمایندگان وزیر ارتباطات در جریان این بررسی‌ها پرسیده شد چگونه به عدد ۸۰ درصد رسیده اید؟ در جواب گفتند؛ نخبگانی به این عدد رسیده‌اند (!)
وی افزود فرآیندی که هم اکنون در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد باید بطور کامل از نو بررسی و ساختار جدیدی ایجاد شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات