صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۱۷۲۰۹

حرف روز/ قدرت بدون رودربایستی

یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی، صراحت بیان و پرهیز از هرگونه موضع‌گیری دوگانه است که دوست و دشمن برداشت مشابهی از آن داشته باشند[...]

یادداشت: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی، صراحت بیان و پرهیز از هرگونه موضع‌گیری دوگانه است که دوست و دشمن برداشت مشابهی از آن داشته باشند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدا داشته است، صراحت دفاع از انقلاب در بیان و عمل بوده است که در این زمینه سردار سلامی اعلام کرده است «هر کاری انجام دهیم بیان خواهیم کرد و مسئولیت اقدامات خود را برعهده می‌گیریم.» این موضع هوشیارانه سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس و اکنون سبب شده است سپاه پاسداران به منزله نهادی قدرتمند در عرصه منطقه‌ای و جهانی بروز و ظهور پیدا کند و بتواند موانع و تهدیدات را از سر راه انقلاب بردارد. یکی از ویژگی‌های سپاه پاسداران در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و نظامی این بوده است که با دشمنان اسلام و انقلاب همواره رودربایستی را کنار گذاشته و منویات رهبر معظم انقلاب را دنبال کرده است. سخنان رهبر فرزانه انقلاب در طول سالیان گذشته همواره تأکید بر عدم ملاحظه و رودربایستی با دشمن بوده است و مسئولان کشور هر کجا که بر طبق این اصل رفتار کرده‌اند، پیروزی‌های بی‌شماری نصیب انقلاب شده است.
روز گذشته کشتی انگلیسی رفع توقیف شد؛ هنگام توقیف این کشتی روزنامه «رأی‌الیوم» لندن در گزارشی به قلم «عبدالباری عطوان» با اشاره به توقیف نفت‌کش انگلیسی، نوشت: هنگامی که آیت‌الله خامنه‌ای به انگلیسی‌ها درباره ادامه توقیف نفت‌کش ایران هشدار داد، مقامات لندن معتقد بودند این هشدارها جدی نیست و عملی نخواهد شد. ایرانی‌ها با توقیف نفت‌کش انگلیس این پیام آشکار را به دولت‌های غربی به ویژه آمریکا ارسال کردند که هر آنچه بگویند، انجام می‌دهند و در برابر هرگونه اقدامات خصمانه دشمنان علیه منافع خود سکوت نخواهند کرد و بدون هیچ‌گونه ترسی تا پایان خط با دشمنان مقابله خواهند کرد.
رفتار مقتدرانه سپاه در این موضوع سبب شد نه تنها نفت‌کش ایرانی از دست متجاوزان انگلیسی آزاد شود؛ بلکه به قدرت دریایی ایران در خلیج‌فارس و آب‌های بین‌المللی رسمیت داد. همچنین آزادی این نفت‌کش در روزهایی که رئیس‌جمهور کشورمان در سازمان ملل مشغول رایزنی با رهبران سایر کشورهاست، برتری دیپلماتیک و نمایش دیپلماسی برای کشورمان به ارمغان آورده است که رئیس‌جمهور می‌تواند از این اقتدار به شیوه‌ای مطلوب بهره‌برداری کند و دشمن را در موضع انفعال قرار بدهد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات