صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۱۷۲۳۲

فریب مذاکره یا بازتعریف معادلات قدرت

روزنامه شرق با تیتر «دلیل لحن ترامپ درباره ایران؟» نوشت؟ معلوم نیست چنین وضعیتی تا کجا تداوم داشته باشد. اگر اتفاقات بزرگ‌تری در منطقه بیفتد یا ترامپ از بابت انتخابات سال آینده اطمینان بیشتری پیدا کند یا اساسا احساس کند تحریم‌ها و فشار اقتصادی چندان ایران را به پای میز مذاکره نمی‌کشاند، در آن صورت ممکن است شرایط فعلی میان دو کشور تغییر کند و وارد فضا‌های جدید‌تری شود.
این در حالی است که مسئولین،رسانه ها و اندیشکده های آمریکایی اذعان دارند که شرایط آمریکا به گونه ای است که توان حمله به ایران را ندارد.
1- نگاه مردم آمریکا: بر اساس نظرسنجی بیزنس اینسایدر، فقط ۱۳ درصد مردم آمریکا از پیوستن ارتش آمریکا به تقابل نظامی عربستان سعودی در پی حمله پهپادی شنبه هفته جاری به تأسیسات نفتی «آرامکو» عربستان حمایت کردند.
2- قدرت دفاعی ایران: نشریه میلیتری تایمز در یادداشتی ضمن اذعان به توانمندی‌های پیشرفته نظامی ایران نوشت: «پدافند ساحلی ایران احتمالا تمام خلیج فارس را برای کشتی‌های جنگی نیروی دریایی آمریکا به منطقه ممنوعه تبدیل کند. پدافند موشکی پیشرفته زمین به هوای ایران نیز تهدیدی قابل توجه برای خلبانان آمریکایی است. زرادخانه موشک‌های بالستیک و کروز ایرانی نیز تاسیسات نظامی آمریکا در حوزه استحفاظی سنتکام را در خطر قرار می‌دهد. تلفات آمریکا می‌تواند زیاد باشد».
3- توان روبه افول آمریکا: رابرت بائر"(Robert Baer) تحلیلگر اطلاعاتی و امنیتی: درک می کنم که رئیس جمهوری چرا خواهان جنگ نیست، چرا که ما (آمریکا) ارتشی برای جنگ با ایران نداریم.
جمهوری اسلامی در یک سال گذشته با سیاست درست و عاقلانه در برابر آمریکا ایستادگی کرد و در تمام این این مدت برخی از جریانهای سیاسی در پروژه ای مشکوک تئورپردازی برای مذاکره با روش های مختلف را تبلیغ می کردند. مسیر جمهوری اسلامی، اگر با فریب مذاکره متوقف نشود، معادلات قدرت در نظام بین‌الملل را بازتعریف خواهد کرد.

فرهاد کوچک زاده

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات