صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۱۷۲۵۵

گزارش روز/ حربه جریان‌های خاص!

ورود دولت به ماجرای هپکو و مکلف کردن یکی از بانک‌های کشور برای پرداخت حقوق نیروهای این مجموعه صنعتی و تصمیماتی درباره تزریق سرمایه و اعطای وام و... با توجه به شرایط امروز این مجموعه صنعتی اقدام مبارک و در خور تقدیری است[...]

یادداشت: ورود دولت به ماجرای هپکو و مکلف کردن یکی از بانک‌های کشور برای پرداخت حقوق نیروهای این مجموعه صنعتی و تصمیماتی درباره تزریق سرمایه و اعطای وام و... با توجه به شرایط امروز این مجموعه صنعتی اقدام مبارک و در خور تقدیری است؛ اما این همه ماجرا نیست و باید به روی دیگر سکه این اقدام و پیام پنهان دولت نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم! برای درک این موضوع لازم است یک بار دیگر ماجرای هپکو را از ابتدا بازخوانی کنیم.
یک شرکت بزرگ صنعتی سود ده و با تولیدات انبوه در فرایند خصوصی‌سازی واگذار می‌شود. نکته و شبهه اول در همین ماجرا نهفته است؛ قیمت و چگونگی واگذاری! آیا هپکو به قیمت واقعی واگذار شده است یا این شرکت دولتی که سرمایه و بهایش متعلق به کشور و ملت بوده، به قیمت اندک و ثمن بخس به فروش رفته است و سرمایه مردم به جیب افراد خاص ریخته شده است؟
پس از واگذاری در یک بازه زمانی کوتاه هپکو از واحدی سود ده و پیشران به یک شرکت بدهکار، ضرر ده با صدها کارگر و کارمند با حقوق‌های‌ عقب‌افتاده تبدیل شده و در آستانه تعطیلی قرار می‌گیرد! اتفاق دوم در این نقطه رخ می‌دهد؛ معضل بیکاری تعداد قابل توجهی از افراد منجر به مشکلات اقتصادی و حتی امنیتی شده و ضرر این واگذاری بار دیگر متوجه مردم و کشور می‌شود!
با امتداد یافتن این مشکلات و حل نشدن آن از سوی مالکان، دولت بر اساس وظیفه ذاتی خود وارد میدان شده و ناچار می‌شود دست در جیب مردم کرده و از سرمایه عمومی و بودجه کشور برای احیای کارخانه فروخته شده هزینه کند تا مشکلات را برطرف کند! مسئله‌ای که در ماجرای مؤسسات مالی نیز شاهد آن بودیم و درباره برخی واحدهای خصوصی‌سازی شده دیگر، مانند هفت تپه و... نیز قابل تکرار است که مردم و کشور برای سومین بار هزینه ثروتمند شدن افراد خاص را بپردازند!
دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی باید هوشیار باشند و مانع از این شوند که افرادی با توسل به چنین حربه‌های‌هایی ثروت‌های بادآورده را اینچنین به جیب بزنند!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات