سیستان و بلوچستان >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۱۷۲۷۶
فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان خبر داد:

اردوهای راهیان نور جنوب شرق کشور تصویب شد/ آغاز فعالیت از سال 99

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از تصویب رسمی راهیان نور جنوب شرق کشور خبر داد.
سردار امان اله گشتاسبی گفت: سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی است که حتی پس از جنگ تحمیلی نیز شهدای زیادی در حوادث تروریستی و ... تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
وی افزود: این استان با دارا بودن اماکن متعدد در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت، ظرفیت بالقوه و خوبی برای حضور کاروان های دانشجویی و دانش آموزی دارد که از سال ها قبل پیشنهاد شده بود تا موضوع اردوهای راهیان نور در جنوب شرق کشور در این خطه نیز فعال شود.
وی تصریح کرد: در نهایت پس از رایزنی های متعدد، سرانجام در نشست ماهانه شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور بحث راه اندازی اردوهای راهیان نور جنوب شرق کشور به تصویب رسمی رسید و مقرر شد از ابتدای سال 1399 رسماً آغاز به کار کند.
وی ادامه داد: استان های دیگر نیز این تقاضا را ارائه کرده بودند اما خوشبختانه ورود تعداد زیادی از زائران حسینی کشور پاکستان که هر ساله در ایام محرم از طریق مرز میرجاوه وارد استان می شوند مزید بر علت شد تا این مهم به سیستان و بلوچستان واگذار شود که جای شکرگزاری دارد.
وی تأکید کرد: امید است با ورود کاروان های راهیان نور و خیل انبوه جوانان عاشق و علاقه مند به نظام و انقلاب، بتوانیم در راه گسترش فرهنگ و ایثار و شهادت نیز گام های موثرتری برداریم.
شایان ذکر است رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این جلسه گفت: این که استان سیستان و بلوچستان خواستار راه اندازی راهیان نور جنوب شرق است، نشان دهنده اثرگذاری راهیان نور بر روی توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و باید بر این مسأله تأکید کرد.
سردار سلیمانی افزود: سیستان و بلوچستان ​​​استان مستعدی برای ایجاد ظرفیت همگرا با انقلاب اسلامی در توسعه است و این درخواست از منظر توسعه امنیت و توسعه اقتصادی و اجتماعی دیده شده است.
شایان ذکر است راه اندازی راهیان نور جنوب شرق از سال 90 در شورای سیاست گذاری راهیان نور کشور مطرح و مورد بحث قرار گرفته بود و در سال 96 نیز دستور پیگیری، شناسایی یادمان‌ها و آسیب شناسی آن در این شورا صادر شده بود، اما پس از سفر سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به استان سیستان و بلوچستان و اعلام آمادگی و درخواست مسئولین استانی جهت راه اندازی راهیان نور جنوب شرق، با دستور سردار باقری این موضوع مجدداً در دستور کار شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور قرار گرفته و سرانجام به تصویب رسمی رسید.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات