صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۷۳۰۲

حرف روز/ دستاوردهای عملیات نصر من‌الله

جنبش انصارالله بار دیگر جهانیان را شگفت‌زده کرد. ارتش یمن در عملیات «نصر من‌الله» که بزرگ‌ترین عملیات نظامی علیه متجاوزان از زمان آغاز جنگ ظالمانه علیه یمن بوده[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی

یادداشت: جنبش انصارالله بار دیگر جهانیان را شگفت‌زده کرد. ارتش یمن در عملیات «نصر من‌الله» که بزرگ‌ترین عملیات نظامی علیه متجاوزان از زمان آغاز جنگ ظالمانه علیه یمن بوده، دشمن را در مدت زمانی کوتاه متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگین کرد. در این عملیات خسارات ذیل به مزدوران سعودی وارد شد:
اول، سه تیپ نظامی نیروهای دشمن با همه تجهیزات نظامی و بیشتر افراد و فرماندهانش سقوط کرد. دوم، هزاران نفر از نیروهای دشمن که بیشترشان از خائنان و فریب‌خوردگان هستند، به ‌اسارت درآمدند و صدها نفر هم کشته یا زخمی شدند. گفتنی است، میان اسیران، شمار زیادی فرمانده و افسر و سرباز ارتش سعودی به چشم می‌خورد. سوم، در این عملیات، نیروهای یمنی در حدود 72 ساعت نیروهای دشمن را در مساحت جغرافیایی 350 کیلومتر مربع به ‌طور کامل در محاصره خود قرار دادند و صدها کیلومتر مربع در این عملیات آزاد شد. پیروزی‌های وسیع ارتش یمن در دفاع هوایی و زمینی ضمن اینکه نشان‌دهنده عمق‌بخشی قدرت مقاومت یمن در مقابل ائتلاف عربی، عبری و غربی است، از دست برتر آنها در عملیات‌های سیاسی و روانی حکایت دارد. همچنین این پیروزی‌ها دستاوردهای دیگری نیز به دنبال دارد:
۱‌ـ پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب درباره شکست عربستان در آینده محقق شده است. ایشان چهار سال پیش فرمودند: «قطعاً بینی سعودی‌ها به خاک مالیده خواهد شد.» که عملیات پهپادها در آرامکو و از دست رفتن صادرات 5 میلیون بشکه نفت در روز و موفقیت‌های عظیم عملیات نصر من‌الله همگی بر صدق بشارت پیروزی حکایت دارد. ۲‌ـ عملیات نصر من‌الله، جهانیان را با ماهیت سعودی و امارات به عنوان «ببرهایی کاغذی» که به شدت در چنگال «رزمندگان» سبک سلاح یمنی اسیرند، آشنا کرد. ۳ـ با انتشار اسناد تصویری عملیات «نصر من‌الله» اکنون هم جهانیان و هم عربستان و امارات به این جمع‌بندی رسیده‌اند که تحولات اخیر و به ویژه حمله به آرامکو چنانکه مکرر گفته شد کار نیروهای یمنی است و بدون دخالت ایران بوده است. ۴ـ در واقع این بار انصارالله بن سلمان و حکومت سلمانی را بر روی «اره‌ای» نشانده است که نه راه پس دارد و نه راه پیش؛ او چاره‌ای ندارد که در مقابل رسانه‌ها اعلام کند در حمله به یمن اشتباه کرده و همه خسارت‌های این جنگ پنج ساله را می‌پردازد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات