تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۱۷۳۱۴

ترامپ ایران را با اسپانیا اشتباه گرفته است!

این ایران است، اسپانیا نیست. آمریکایی ها یا اروپایی ها فکر می کنند، اگر کسی به اندازه کافی چیزی نداشته باشد، دولت تغییر خواهد کرد.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل / گلوبال ریسرچ
ترامپ ایران را با اسپانیا اشتباه گرفته است!«حسن روحانی» رئیس جمهور ایران چندی پیش با اشاره به تحریم ها گفته بود:«کاخ سفید معلولیت ذهنی دارد».
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اخیرا در مصاحبه با شبکه «فاکس بیزینس» در واکنش به این اظهارات روحانی و در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن قصد جنگ علیه ایران را دارد، گفت:«امیدوارم که اینطور نباشد. اما اگر چنین اتفاقی بیفتد ، ما در موقعیت بسیار قدرتمندی هستیم. ما در موقعیت بسیار قدرتمندی هستیم و این (جنگ) خیلی طولانی نخواهد بود».
ترامپ در سرزمین خیالی
واقعیت این است که ترامپ در سرزمین خیالی و فانتزی زندگی می کند. او از شکست های آمریکا در جنگ های افغانستان و عراق غافل است. ارتش آمریکا از تاریخ 7 اکتبر 2001 افغانستان را و از تاریخ 20 مارس 2003 عراق را به اشغال خود درآورد. در حال حاضر دولت ترامپ هیچ برنامه ای برای خروج کامل نیروهای آمریکایی از هر دو کشور به ویژه نیروهایی که در عراق هستند، ندارد.
ترامپ می گوید جنگ علیه ایران خیلی طولانی نخواهد بود. خب، بیایید برخی از واقعیت هایی که آمریکا و متحدان آن در صورت حمله نظامی با آن مواجه می شوند را مرور کنیم.
برخی کارشناسان تخمین می زنند که ایران حدود یک میلیون عضو فعال و ذخیره در حوزه نظامی دارد. اگر ایران مورد حمله نظامی قرار گیرد، نزدیک به 40 میلیون مرد و زن واجد شرایط وجود دارد که مشتاقانه و با کمال میل اسلحه و یا هر سلاحی برای دفاع از کشور را به کار می گیرد و با ارتش آمریکا تا پایان می جنگد. ایرانی ها فارغ از عقاید سیاسی، مقابل آمریکا می ایستند.
ایران حدود 82 میلیون نفر جمعیت دارد و وسعت جغرافیایی آن چهار برابر بزرگتر از عراق است. در حوزه سخت افزارهای نظامی، ایران بیش از 1600 تانک، بیش از 500 هواپیما، حدود 2300 وسیله نقلیه جنگنده زرهی، بیش از 30 زیردریایی و حدود 90 فروند کشتی دارد.
یکی از پیشرفته ترین سامانه های دفاعی ایران، سامانه پدافند هوایی 15 خرداد است که قابلیت های بسیاری دارد و این امکان را دارد که همزمان 6 هدف را ردیابی و منهدم کند. این سلاح چندی پیش در اطراف خلیج فارس شلیک شد(و پهپاد فوق پیشرفته و گران قیمت تریتون را به آهن پاره تبدیل کرد).
جسدهای آمریکایی!
شبکه خبری راشاتودی چندی پیش در گزارشی نوشته بود که «واشنگتن به خوبی می داند که ایران، عراق، افغانستان یا لیبی نیست، زیرا به محض فرودآمدن نیروهای آمریکایی در خاک ایران، این جسدهای آمریکایی است که در کوتاهترین زمان، جمع آوری می شود».
واقعیت این است که حمله به ایران، فاجعه جهانی در پی خواهد شد.
«یاکوف کدمی» رئیس روسی‌الاصل سابق سازمان اطلاعاتی «ناتیو» اسرائیل چندی پیش با اشاره به مشکلات پیش روی آمریکا و متحدانش در صورت حمله به ایران گفته بود:«حمله به ایران از نظر نظامی کاملاً غیرممکن است. شکست دادن ایران غیرممکن است. این کشور قلمرو زیادی دارد. آمریکایی ها به اندازه کافی نیروهای مستقر در آنجا ندارند. حجم لجستیکی مورد نیاز برای حمله به ایران، به صورت دیوانه وار زیاد است.  فرصتی برای انجام جنگ علیه ایران و برنده شدن آن وجود ندارد و پنتاگون این را بهتر از هر کس می داند و آنها این موضوع را هشدار داده اند».
کدمی در ادامه گفت: آمریکا با سرنگون کردن صدام، اقدام احمقانه ای انجام داد. 60 درصد جمعیت عراق را شیعیان تشکیل می دهند. بخش قابل توجهی از جمعیت کویت را نیز شیعیان تشکیل می دهند. همچنین 80 درصد جمعیت بحرین شیعه هستند. بنابراین جنگ با ایران، آتش بزرگی را در خاورمیانه(غرب آسیا) علیه آمریکا به پا خواهد کرد.
عربستان سعودی به عنوان متحد نزدیک واشنگتن، در صورت اعلان جنگ علیه ایران به ایالات متحده و اسرائیل می پیوندد، اما به گفته «کدمی» یک مشکل وجود دارد، مشکلی که به نظر می رسد عربستان قادر به حل آن نیست. آن چیزی نیست جز «یمن».
دستان گره خورده آل سعود
عربستان سعودی بودجه نظامی زیادی دارد، اما دستانش گره خورده است. این کشور اکنون نمی تواند در مقابل «یمن کوچک» کاری انجام دهد. عربستان نتوانسته انصارالله یمن را متوقف کند.
رئیس سابق سازمان اطلاعاتی «ناتیو» تاکید کرد: ژنرال های ارتش آمریكا می دانند كه جنگ با ایران غیرقابل توصیف است. آنها به خوبی می دانند كه انجام چنین كاری غیرممكن است. آنها بارها و بارها در مورد حمله به ایران و عواقب آن هشدار داده اند.
کارشناسان نظامی برآورد کرده اند که برای حضور نیروهای آمریکایی در ایران، در ابتدا فقط 120 هزار نیروی پشتیبان لازم است و این به هیچ عنوان عملیاتی و اجرایی نیست. ایالات متحده در مجوع برای حمله به ایران به یک میلیون نیروی پشتیبان نیاز دارد و این در صورتی است که چنین نیرویی اصلا وجود ندارد.
ایران، اسپانیا نیست!
مقامات آمریکایی تصور می کنند که شرایط اقتصادی در ایران منجر به فروپاشی حکومت خواهد شد. آنها درک نمی کنند که در مورد چه چیزی صحبت می کنند. حکومت ایران پایدار است و هیچ کس و هیچ چیز آن را تهدید نمی کند. اگر ایرانیان نیمی از غذا را داشته باشند، بازهم حکومت فعلی باقی خواهد ماند. این ایران است، اسپانیا نیست. آمریکایی ها یا اروپایی ها فکر می کنند، اگر کسی به اندازه کافی چیزی نداشته باشد، دولت تغییر خواهد کرد.
در شرایط فعلی ترامپ فقط یک گزینه دارد و آن چیزی نیست جز «مذاکره». او می خواهد این کار را انجام داده و دولت خود را از وضعیت فعلی در سیاست خارجی نجات دهد. اما (با فریبکاری) اینگونه القاء می کند که ایرانی ها نیازمند مذاکره هستند.
«گیل بارندلار» مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه در «نشنال اینترست» و افسر سابق نیروی دریایی آمریکا که سابقه حضور در افغانستان و خلیج فارس را در کارنامه خود دارد، چندی پیش گفته بود:«کل ارتش و نیروی دریایی ارتش آمریکا کمی بیش از 600 هزار سرباز دارد. این تعداد برای حمله به ایران کافی نیستند. حتی اگر شما کل نیروهای پشتیبان و ذخایر ملی را بسیج کنید، مطمئن نیستید که بتوانید با این نیرو به ایران حمله کنید».
«بارندلار» در ادامه گفت:«ایران از سه طرف با كوهها هم مرز است و یك چهارم محیط آن با دریا هم مرز است.اکنون فقط 5 هزار سرباز آمریكایی در عراق مستقر هستند، با این شرایط، هیچ گاه حمله ای علیه ایران انجام نخواهند شد».
 
منبع:گلوبال ریسرچ
مترجم: مسعود اکبری
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات