صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۱۷۳۶۲

اخبار کوتاه چهارشنبه 10 مهر

بررسی تطبیقی نتایج نظرسنجی‌های ماهیانه یک مؤسسه نظرسنجی دانشگاهی نشان می‌دهد، سردار قاسم سلیمانی همچنان با اختلاف قابل توجه در صدر فهرست شخصیت‌های محبوب کشور قرار دارد. بر پایه داده‌های دریافتی، «حجت‌الاسلام رئیسی» نیز با رشد سریع اقبال مردم به وی در ماه‌های اخیر، در میان سه شخصیت محبوب مردم ایران قرار گرفته است. «محمدجواد ظریف» با وجود کاهش محسوس محبوبیت در ماه‌های اخیر، همچنان در میان سه چهره بالایی فهرست قرار دارد.
«احمد توکلی» رئیس سازمان مردم‌نهاد «دیده‌بان شفافیت و عدالت» درباره محکومیت «حسین فریدون» به پنج سال حبس قطعی و ۳۱ میلیارد تومان جریمه نقدی گفت: برخورد قوه قضائیه با تخلفات و مفاسد صاحبان قدرت نشان‌دهنده قدرت و عزت دستگاه قضایی کشور است. همچنین مایه افتخار جمهوری اسلامی است که در پیاده کردن عدالت میان افراد تفاوتی قائل نمی‌شود. وی افزود: هرچند من معتقدم حکم داده شده کم است و می‌شد جزای بیشتری هم در نظر گرفت.
«سعید رفیعی‌فر» دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه درآمد نقد دولت از فروش نفت مربوط به فروش 2/1 میلیون بشکه‌ای به پالایشگاه‌های داخلی است،‌ گفت:‌ سال گذشته این نفت با ارز ۴۲۰۰ تومانی به فروش می‌رسید؛ اما امسال ارز نیما معیار فروش داخلی نفت خام است که با در نظر گرفتن میانگین قیمت ۵۰ دلار در هر بشکه، از افزایش روزانه، ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد دولت در این زمینه ‌حکایت دارد.
وزیر نفت درباره استقبال نکردن از کارت سوخت شخصی گفت: کاری که باید انجام دهیم، این است که مقدار بنزین تحویلی از سوی کارت جایگاه‌داران را به ۱۵ تا ۲۰ لیتر کاهش دهیم. به گفته «زنگنه» روزی ۳۵ هزار کارت جدید صادر می‌شود و تا آخر مهر همه کارت خواهند داشت؛ اما باید این کارت استفاده شود تا اگر زمانی تصمیم بر سهمیه‌بندی شد، مشکلی نداشته باشیم.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: «همان‌طور که هر روز بیشتر و بیشتر باخبر می‌شوم، به این نتیجه می‌رسم آنچه در حال روی دادن است استیضاح نیست، بلکه کودتاست که هدف آن گرفتن قدرت مردم، رأی آنان، آزادی‌های آنان، متمم دوم قانون اساسی، مذهب، ارتش، دیوار مرزی و حقوق خدادادی مردم آمریکاست.»
«حبیب جهانساز» رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ تن چای سبز خریداری‌ و از این میزان ۲۵ هزار و ۱۵۸ تن چای خشک استحصال ‌شده که پنج درصد نسبت به شش ماهه نخست پارسال افزایش داشته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات