صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۷۳۸۳

گزارش روز/ شکست در مقابل ایران

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن یادآوری شکست سیاست آمریکا در قبال جمهوری اسلامی، می‌فرمایند[...]

یادداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن یادآوری شکست سیاست آمریکا در قبال جمهوری اسلامی، می‌فرمایند: «خیال می‌کردند اگر سیاست فشار حداکثری روی ایران متمرکز شود، جمهوری اسلامی مجبور به نرمش می‌شود؛ تا این ساعت به حول و قوه‌ الهی فهمیدند فشار حداکثری، خودشان را دچار مشکل کرده است.» نشریه آمریکایی «بلومبرگ» نیز در گزارشی با اعتراف به این مسئله اعلام کرد: «با وجود تشدید تحریم‌ها علیه ایران از سوی آمریکا ارزش ریال ایران افزایش حدود 40 درصدی را تجربه کرده است. رئیس کل بانک مرکزی ایران در این باره می‌گوید تورم تثبیت شده و ارزش پول ملی نیز بهبود یافته است.» این نشریه در ادامه می‌نویسد: «شاهد آن هستیم که ماه‌هاست ارزش ریال ایران در حال افزایش است که بخشی از این مسئله مربوط به اتخاذ سیاست‌های کنترلی عرضه ارز خارجی و همچنین ایجاد بستر مبادلاتی دولتی بوده است.»
گزارش این نشریه در واقع اعترافی است بر اینکه سیاست فشار حداکثری غرب و هم‌پیمانانش علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است. آمریکایی‌ها که خود نیز فهمیده‌اند در اعمال این سیاست که در دل آن تحریم همه‌جانبه ایران نهفته است، شکست خورده‌اند، از هر فرصتی استفاده کرده و بحث مذاکره را مطرح می‌کنند. رفتارشناسی آمریکا در چند ماه اخیر نشان می‌دهد، آنها از ترس بی‌خاصیت شدن تحریم‌ها به شدت به دنبال روزنه‌ای هستند تا سیاست تحریمی خود را در قبال ایران تأثیرگذار نشان دهند؛ از این‌رو در مرحله اول همه تلاش خود را به کار برده‌اند که این کار را با گرفتن امتیازات در مذاکره انجام دهند و بعد روند بهبودی اقتصاد ایران را به مذاکره با خود نسبت دهند. حال که ایران با هوشیاری کامل، مذاکره را نپذیرفت، آمریکایی‌ها از مسیر دیگری سعی خواهند کرد سیاست خود را اثرگذار نشان دهند. به نظر می‌رسد، یکی از مسیرها بازگشت دوباره آمریکا به برجام باشد؛ اما فراموش نکنیم تنها گزینه مقاومت بوده است که در مقابل آمریکا به نتیجه رسیده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات