صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۱۷۳۹۲

هشدار نمایندگان مجلس به آذری جهرمی

نمایندگان مجلس نسبت به طرح‌های غیرکارشناسی و تبلیغاتی وزیر ارتباطات واکنش نشان دادند.

نمایندگان مجلس با هشدار به آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص اظهارنظرها و تصمیمات خلق‌الساعه وی در رابطه صنایع نوپا در اقتصاد دیجیتال همچون صنعت خدمات ارزش‌افزوده و تولید محتوای اپراتوری، خواستار تغییر رویکرد این وزیر جوان کابینه نسبت به صنایع مذکور هستند؛ چراکه به‌یقین راه مقابله با برخی تخلفات که در صنایع دیگر هم وجود دارد، تعطیلی، حذف یا قلع‌وقمع نیست.
نمایندگان همچنین بر ضرورت حمایت جدی قوای مجریه و مقننه از فعالان تحصیل‌کرده در حوزه صنایع دیجیتال، استارتاپ‌ها و سرویس‌های ارزش افزوده اپراتوری تاکید می‌کنند.
         
سبحانی‌فر، نماینده مجلس:
دولت به سرعت‌گیر فعالان حوزه‌ تولید محتوای اپراتوری تبدیل نشود!
سبحانی فر رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه ایران می‌تواند تا سال ۱۴۰۴ نزدیک به ۵۰ درصد اقتصاد خود را بر بستر فعالیت‌های دیجیتالی قرار دهد، انتقاد کرد: دولت به سرعت‌گیر فعالان حوزه‌های استارتاپی و تولید محتوای اپراتوری شده است، درحالی که باید بستر رشد را فراهم کرده و محدودیت‌های قانونی در این حوزه نیز توسط مجلس رفع شود.
وی معتقد است اگر فقط محدودیت‌ها از سر راه فعالان حوزه صنعت دیجیتال برداشته شود هیچ حمایت دیگری لازم نیست چراکه مردم، جوانان تحصیلکرده و بخش خصوصی با سرعت بسیار در این حوزه رشد و پیشرفت می‌کنند، بنابراین کافی است دولت و حاکمیت فقط محدودیت‌ها را بردارند.
منصوری نماینده مجلس مطرح کرد:
وظیفه مجلس و دولت؛ حمایت صددرصدی از مشاغل دیجیتال و خدمات ارزش افزوده
منصوری؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه مسئولان با تصمیمات خلق‌الساعه اشتغال ده‌ها هزار نفر در حوزه دیجیتال را تحت‌شعاع قرار ندهد.
وی با اشاره به اینکه مسئولان خود به‌خوبی می‌دانند صنایع دیجیتال و صنعت زیرمجموعه‌ای همچون صنعت تولید محتوا و خدمات ارزش‌افزوده اپراتوری قابل حذف نیستند، ادامه داد: امیدواریم تصمیمات آتی مسئولان نه‌تنها اشتغال ده‌ها هزار نفر در این حوزه را تحت‌شعاع قرار ندهد بلکه با رفع موانع، اصلاح قوانین و ایجاد زیرساخت‌ها فضا برای درآمدزایی و اشتغال بیشتر فراهم شود.
نقوی حسینی:
راه مقابله با کلاهبرداری در بازارهای دیجیتالی نظارت است نه تعطیلی و بیکار کردن جوانان!
نقوی حسینی؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس و فراکسیون ولایی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه عوامل رسانه‌های ضدانقلاب در حال فعالیت علیه «صنعت دیجیتال»، هستند، گفت: به‌یقین صنعت دیجیتال بخش عمده‌ای از فضای اشتغال تمامی کشورها را در بر می‌گیرد، به‌ویژه آنکه در این حوزه جوانان تحصیلکرده و نخبگانی ورود کرده‌اند که می‌توانند با تولید محتوا، ارزش‌افزوده ایجاد کنند بنابراین حمایت دولت و مجلس از این صنایع جدید و نوپا در ایران ضروری است.
وی با بیان اینکه صنایع دیجیتال و صنایع زیرمجموعه آن مانند صنعت خدمات ارزش‌افزوده، سرویس‌های اپراتوری، استارتاپ‌ها و... قابل حذف از جامعه امروز نیستند، ادامه داد: تخلف، کلاهبرداری و انحراف در هر حوزه اقتصادی امکان‌پذیر است اما به‌یقین راه مقابله با این تخلفات تعطیلی، حذف و یا قلع و قمع مشاغل مرتبط نیست بلکه باید با نظارت بیشتر درصدد کاهش آن‌ها برآمد.
میرزاده  نماینده مجلس:
مجلس از صنعت خدمات ارزش‌افزوده حمایت جدی می‌کند
میرزاده؛ سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با میزان" بر اهمیت نقش صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده در ایجاد اشتغال و درآمدزایی تاکید کرد و گفت: کاهش ترافیک، آلایندگی‌های هوا و آسیب‌های اجتماعی با رونق سرویس‌های اپراتوری است.
وی با اعتقاد به اینکه برای جلوگیری از تخلفات، باید فضای صنعت دیجیتال را قانونمند کرده و هر فرد مسئولیت‌های خود را بشناسد چراکه به‌یقین این بازارها قابل تعطیلی و حذف نیستند، افزود: دولت و مجلس باید به بخش خصوصی به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکیِ مقابله با تخلفات یاری رساند نه آنکه در آنکه مقابل آن بیاستند، این در حالی است که مجلس تماما حامی صنایع نوپا است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات