صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۷۴۵۶

اخبار کوتاه دوشنبه 15 مهر

روزنامه «فیگارو» در یادداشتی درباره وضعیت عربستان سعودی در منطقه، نوشته است: «محمد‌بن‌سلمان» ولی‌عهد این کشور عملاً در هر سه جبهه نظامی، سیاسی و دیپلماتیک شکست خورده و هر روز بیش از قبل منزوی می‌شود و اماراتی‌ها نیز فراتر از لفظ از او حمایت نمی‌کنند. این روزنامه همچنین تأکید می‌کند: اکنون موازنه قدرت در منطقه به نفع ایران تغییر یافته است و در صورتی که ایران صبوری به خرج دهد و از اهرم‌های به دست‌آمده به نحو مناسب استفاده کند، می‌تواند به نتیجه مطلوب دست یابد.

«حسین مدرس‌خیابانی» قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی درباره پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا گفت: در گام اول هدف ما اجرایی کردن تفاهم‌نامه تعرفه تجارت ترجیحی است و در مراحل بعد به دنبال پیوستن به این اتحادیه هستیم. گفتنی است، موافقت‌نامه شامل 862 قلم کالاست که 502 قلم آن ترجیحات اعطایی اوراسیا به ایران است و 360 قلم هم ترجیحات اعطایی ما به اتحادیه اوراسیاست.

آن طور که گفته می‌شود، مشتریان بانکی باید برای راه‌اندازی سرویس رمز دوم یک‌بار مصرف خود سالیانه حدود ۳۳ هزار تومان کارمزد به بانک پرداخت کنند که این رقم در مقابل دیگر کارمزدهای بانکی رقمی بالاست. گفته می‌شود، این خدمات را یک شرکت خصوصی به صورت انحصاری انجام می‌دهد و هزینه‌ زیادی را برای راه‌اندازی و نگهداری این سرویس از بانک‌ها می‌گیرد.

«محمدعلی ضیغمی» معاون اقتصادی و بین‌الملل اتاق تعاون درباره سهم تعاون در اقتصاد کشور گفت: سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور 25 درصد پیش‌بینی شده؛ اما اکنون این سهم حدود 6 درصد برآورد می‌شود. با توجه به ظرفیت‌های موجود، این امکان وجود دارد که بخش تعاون جایگاه بهتری بیابد.

«حسین میرزایی» سخنگوی ستاد اجرایی تبصره 14 قانون بودجه 98 با اشاره به آخرین وضعیت بررسی حذف یارانه‌بگیران غیرنیازمند، اظهار داشت: «تاکنون 6/2 درصد از کل خانوارهایی که مشمول حذف یارانه شده‌اند (حدود 200 هزار خانوار) نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌اند.»

ریل تولیدی ذوب‌آهن اصفهان با استاندارد EN13674 تولید می‌شود که مخصوص قطارهای پرسرعت است. گفتنی است، از بین کشورهای تولیدکننده ریل، فقط شش کشور قادر به تولید این محصول با استاندارد مذکور هستند که بالاترین استاندارد جهانی محسوب می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات