فرهنگی >>  فرهنگی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۱۷۴۶۶
اندیشکده های غربی از شخصیت پیروزمند آیت الله خامنه ای می گویند

آقای خامنه ای را تا چه حد می شناسید؟!

دستاوردهای امروز ایران مرهون نبوغ یک روحانی بی ادعا است. در منطقه ای که رژیم های بسیاری دچار بی ثباتی و فروپاشی شده اند، جمهوری اسلامی با اقتدار به پیش می رود، آیت الله خامنه ای در راس مهمترین دولت از خلیج فارس تا کرانه های مدیترانه است؛ او بارها در مذاکرات به قویترین موضع رسیده است. رهبری نبوغ آمیز آیت الله خامنه ای تبلور واقعی شعار الله اکبر است.»
پایگاه بصیرت / محمد حسینی

ویژگیهای شخصیتی آیت الله خامنه ای موضوع اکثر اندیشکده های آمریکایی است،آنها که در سالهای اول زعامت رهبر معظم انقلاب پیش بینی می کردند که انقلاب اسلامی به زودی از هم فرو پاشیده می شود امروز پس از 30 سال سخن از اقتدار ویژه امام خامنه ای به میان می آورند. کریم سجادپور عضو اندیشکده کارنگی آمریکا در این زمینه می نویسد:آیت الله خامنه‌ای، عنوان رهبر عالی ایران را دارد، اما این مرد 80 ساله بی‌سروصدا به قدرتمندترین مرد خاورمیانه تبدیل شده است. [آیت الله] خامنه‌ای طی 30 سال رهبری اش، همواره یک مشکل آزاردهنده برای رؤسای جمهور ایالات متحده بوده است. ترامپ هم نمی تواند در برابر او پیروز شود.

آیت الله خامنه‌ای، عنوان رهبر عالی ایران را دارد، اما این مرد 80 ساله بی‌سروصدا به قدرتمندترین مرد خاورمیانه تبدیل شده است.


آقای سجاد پور تا کنون بیش از صدها مقاله و کتاب علیه جمهوری اسلامی ایران و رهبری معظم انقلاب نوشته است؛او سال گذشته گفته بود که جمهوری اسلامی غرق بحران است.این اعتراف به قدرت انقلاب اسلامی که ناشی از رهبریهای حکیمانه امام خامنه ای است نیز در سایر منابع رسانه ای و اندیشکده ای بارها بیان شده است؛
1.احیای تمدن نوین اسلامی: اندیشکده واشنگتن در این زمینه می نویسد: آیت‌الله خامنه‌ای مصمم به اقتدار ایران است. این اندیشکده می نویسد: آیت‌الله خامنه‌ای در پیش‌نویس «طرح پیشرفت اسلامی - ایرانی» سندی که در آن اهداف نیم قرن آینده مطرح شده است بر پیوند عمیق‌تر ایدئولوژی و فناوری مدرن سرمایه‌گذاری کرده است. اجرای این سیاست‌ها کشور را تا سال ۲۰۶۵ به اوج جدیدی خواهد رساند. تاکید دوباره بر ایدئولوژی انقلابی این طرح بیانگر رسالت آیت‌الله خامنه‌ای نه‌تنها به عنوان رهبر ایران به عنوان یک ملت - کشور بلکه به عنوان «تمدن جدید» است. او همچنین از کل دولت خواست تا تشکیلات فرهنگی ایجاد کند که قادر به مقاومت دربرابر تهاجم فرهنگی غرب باشد که او از آن به عنوان استعمار نو یاد می‌کند. از نظر او، مسئولیت سربازانی که در جبهه جنگ نرم می‌جنگند، دوبرابر و شامل حفاظت از جامعه دربرابر ویروس‌های فرهنگی دشمن و تولید مضامین اصیل مذهبی برای تمایز هویت جامعه اسلامی است. ازنظر آیت‌الله خامنه‌ای، «تمدن اسلامی» با حضرت محمد(ص) آغاز شد و به واسطه دو تهاجم نظامی بزرگ، جنگ صلیبی و تهاجم مغول، مختل شد، تهاجماتی که جهان اسلام را دربرابر استعمار و غرب آسیب‌پذیر کرد. این جهان‌بینی به توضیح چرایی رد مکرر مدل غربی توسعه ازسوی جمهوری اسلامی کمک می‌کند.آیت‌الله خامنه‌ای از عنوان «تمدن اسلامی» به عنوان احیای واقعی تجربه حضرت محمد(ص) دفاع می‌کند.
2. «ری تکیه» (Takeyh) عضو ارشد اندیشکده آمریکایی شورای روابط خارجی در مقاله ای نوشت: رهبری نبوغ آمیز آیت الله خامنه ای، ایران را به قدرت برتر از خلیج فارس تا کرانه های مدیترانه تبدیل کرده است.وی نوشت: رهبر ایران یک متفکر استراتژیک طراز اول است که با صبوری و از طریق مذاکره، اهداف ایران را دنبال می کند. در پایان این مقاله آمده است: دستاوردهای امروز ایران مرهون نبوغ یک روحانی بی ادعا است. در منطقه ای که رژیم های بسیاری دچار بی ثباتی و فروپاشی شده اند، جمهوری اسلامی با اقتدار به پیش می رود. آیت الله خامنه ای در راس مهمترین دولت از خلیج فارس تا کرانه های مدیترانه است؛ او بارها در مذاکرات به قویترین موضع رسیده است. رهبری نبوغ آمیز آیت الله خامنه ای تبلور واقعی شعار الله اکبر است.»

«ری تکیه»: رهبری نبوغ آمیز آیت الله خامنه ای، ایران را به قدرت برتر از خلیج فارس تا کرانه های مدیترانه تبدیل کرده است. رهبر ایران یک متفکر استراتژیک طراز اول است که با صبوری و از طریق مذاکره، اهداف ایران را دنبال می کند.

آقای خامنه ای را تا چه حد می شناسید؟!
3.افزایش محبوبیت آقای خامنه ای : اندیشکده گیت استون (Gatestoneinstitute) در گزارشی نوشت :‌"محبوبیت آقای خامنه ای و سپاه ایران در حال افزایش است".گیت استون همچنین نوشت : «درپایان باید گفت فرد دیگری که در ایران از جذابیت زیاد و احترام بیشتری برخوردار است، ژنرال قاسم سلیمانی است.براساس گزارش این اندیشکده ، محبوبیت سردار سلیمانی در یک سال گذشته به شدت افزایش یافته است.
3. اندیشکده آلمانی «علوم و سیاست» 7 سال پیش نوشته بود: آیت‌الله خامنه‌ای در خروج از بحران، خوب عمل می‌کند. آیت‌الله خامنه‌ای بر این باور است که زمان بیشتر به نفع ایران است تا آمریکا. دستاوردها و پیشرفت‌های تکنولوژیک انقلاب برای ایشان ارزش فراوانی دارند.
4. سجادپور در بخشي از يادداشت منتشر شده در نشريه آتلانتيك نوشت: ناپلئون زماني گوشزد كرده بود 'وقتي دشمن تان اشتباهي كرد هرگز مانع كار او نشويد.' هدف دولت 'دونالد ترامپ' تشديد بحران موجود در ايران با هدف تسليم اين كشور يا ايجاد انفجار سياسي است. هرچند گذار مطلوب سياسي ايران، هدفي ارزشمند است اما، اجراي غيرعقلاني راهبرد ترامپ مي تواند نتيجه اي معكوس به دنبال داشته باشد. سجادپور با اشاره به تلاش هاي پس از انقلاب 57 دولت هاي آمريكا براي تغيير رفتار جمهوري اسلامي و يا تغيير اين نظام، افزود: برخلاف نيت دولت 'جرج بوش'، جنگ عراق كه با هدف گسترش دمكراسي عراق به ايران و در راستاي تلاش هاي آمريكا براي تغيير رفتار جمهوري اسلامي بود، موجب گسترش تئوكراسي ايران در عراق شد. اين نظريه پرداز ايراني-آمريكايي مي نويسد: البته، تلاش هاي 'باراك اوباما' كه برعكس اقدامات 'جرج بوش' بود نيز راه به جايي نبرد و موجب تغيير رفتار ايرن در قبال آمريكا نشد.

ناپلئون زماني گوشزد كرده بود 'وقتي دشمن تان اشتباهي كرد هرگز مانع كار او نشويد.' هدف دولت 'دونالد ترامپ' تشديد بحران موجود در ايران با هدف تسليم اين كشور يا ايجاد انفجار سياسي است.


5.نشریه آمریکایی فارین ‌پالیسی اخیرا مصاحبه ‌ای با یک افسر سابق سازمان سیا با عنوان «چگونه رهبر عالی ایران، ترامپ را پشت ‌سر گذاشت» منتشر کرده است. این فرد رائول مارک گرشت افسر سابق سازمان سیا است که سال هاست روی مسائل ایران متمرکز بوده و به گفته خود 30 سال است که درباره رهبر جمهوری اسلامی ایران مطالعه می کند. گرشت اینک کارشناس اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی ها» بوده و به تحلیل مسائل ایران مشغول است. وی افکار و نگاهی بشدت ضدایرانی دارد و یکی از حامیان خروج آمریکا از برجام بود.
اندیشکده مذکور یک اندیشکده صهیونیستی است که رد پای آن را در بسیاری از تصمیمات و اقدامات ضدایرانی سال های اخیر آمریکا بخصوص در موضوع تشدید تحریم ها می توان مشاهده کرد. وزارت امور خارجه کشورمان به تازگی این اندیشکده یا به عبارت درست تر بازوی اتاق جنگ اقتصادی و رسانه ای آمریکا را تحریم کرد.
گرشت مانند برخی دیگر از تحلیلگران آمریکایی انگشت اتهام را به سوی ایران دراز کرده و مدعی است تهران پشت این حملات است. البته او هم مانند بقیه سندی برای این ادعای خود ندارد و می گوید باید منتظر نظر کارشناسان نظامی بود.
فارین پالیسی تیتر جالب توجهی برای این مصاحبه که به گفته خودشان تلخیص شده انتخاب کرده است؛ «چگونه رهبر عالی ایران، ترامپ را پشت سرگذاشت». گرشت در چندین جای مصاحبه اعتراف می کند که مقام معظم رهبری، با کیاستی خاص با آمریکا روبرو شده و آنها را مقهور خود کرده است.

مارک گرشت افسر سابق سازمان سیا: فکر می کنم رهبر عالی ایران درپی کشاندن ترامپ به یک نبرد سیاسی است. بدون شک او یک قهرمان جدی است. من فکر می کنم او موفق ترین رهبر خاورمیانه از جنگ جهانی دوم به این سو است. او کاملاً ماهر و فوق العاده باهوش است.


گرشت معتقد است این لحظه، حساس ترین لحظه برای آمریکا پس از حمله صدام به کویت است و نشان می دهد آیا آمریکا به امنیت خلیج فارس متعهد است یا نه. این افسر سابق سیا با دلسردی و اعتراض می گوید مواضع مقامات ارشد دولت ترامپ نشان می دهد آنها غقب نشینی کرده و نمی خواهند علیه ایران کاری کنند و وقتی کسی نخواهد کاری کند، دست به تحریم می زند!
گرشت حمله به ارامکو را ناشی از بی پاسخ گذاشتن ساقط کردن پهپاد پیشرفته آمریکا می داند و معتقد است اگر حمایت های آمریکا نباشد، عربستان سعودی هیچ شانسی در برابر ایران ندارد.
اما نقطه عطف این مصاحبه تحلیل گرشت از رویارویی حضرت آیت الله خامنه ای و ترامپ است. این افسر سابق سیا و تحلیلگر ضدایرانی امروز در تحلیل این رویارویی می گوید؛ فکر می کنم رهبر عالی ایران درپی کشاندن ترامپ به یک نبرد سیاسی است. بدون شک او یک قهرمان جدی است. من فکر می کنم او موفق ترین رهبر خاورمیانه از جنگ جهانی دوم به این سو است. او کاملاً ماهر و فوق العاده باهوش است.پس از این خبرنگار فارین پالیسی می پرسد؛ و او (در این نبرد) از ترامپ پیشی گرفته؟گرشت هم پاسخ می دهد: من می گویم در حال حاضر در جدول امتیازات، مطمئناً رهبر عالی ایران صدرنشین است.

فارین پالیسی تیتر جالب توجهی برای این مصاحبه که به گفته خودشان تلخیص شده انتخاب کرده است؛ «چگونه رهبر عالی ایران، ترامپ را پشت سرگذاشت». گرشت در چندین جای مصاحبه اعتراف می کند که مقام معظم رهبری، با کیاستی خاص با آمریکا روبرو شده و آنها را مقهور خود کرده است.

نکته پایانی

انقلاب اسلامی امروزه شاهد جهش‌های متعددی در عرصه‌های گوناگون است و تحریم‌های آمریکا نتوانسته است موجب عقب‌گرد یا تضعیف طرح‌های منطقه‌ای، سیاسی و بین‌المللی انقلاب اسلامی شود و این حقایق نشان می‌دهد، در گام دوم انقلاب سرعت پیشرفت‌ها تحت زعامت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بیشتر می‌شود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات