صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۷۵۰۰

از عقب‌نشینی آمریکا تا شکست ناتوی سعودی

1ـ ناتوی سعودی علیه ایران به منصه ظهور نخواهد رسید

«المانیتور» با اشاره به طرح ناتوی عربی از سوی دولت ترامپ با میدان‌داری سعودی‌ها، نوشت: پیروزی‌‌های انصارالله و پایداری ایران در برابر طوفان‌های سیاسی و اقتصادی آمریکا، پراکندگی کشورهای خلیج‌فارس در قبال گرایش‌های ایران، درگیری پنهان بین عربستان و امارات، همگی شاخص‌هایی است که از خلأ سیاسی و نظامی پیش روی ناتوی عربی حکایت دارد؛ به ویژه آنکه ترامپ خود درگیر رسوایی‌های زیادی است و احتمال برکناری او از سوی دموکرات‌ها وجود دارد. در این شرایط، رئیس‌جمهور آمریکا جایی برای داشتن دغدغه دولت‌های خلیج‌فارس ندارد و بیش از هر چیز، نگران آینده سیاسی خود در صحنه آمریکا و جهان است. سعودی‌ها باید پیش از فکر برای ایجاد ناتوی عربی که سبب افزایش بحران‌های منطقه می‌شود، به سمت صلح با ایران، سوریه و یمن حرکت کنند. ناتوی سعودی علیه ایران، در سایه پیچیدگی‌های خلیج‌فارس و تحت تأثیر شکست‌ها، هرگز به منصه ظهور نخواهد رسید.

2ـ سپاه بی‌طرف نیست، اما گرفتار جناح‌بندی‌ها نخواهد شد

«حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی» با اشاره به دیدار فرماندهان سپاه با رهبر معظم انقلاب و تجلیل ایشان از عملکرد سپاه، گفت: «ایشان با کسی تعارف ندارند، این دیدار در حقیقت خط‌دهی، راهبرد‌دهی و ابلاغ دستورات مهمی بود، ما نیز برای تحقق این مطالبات و راهبردها از همان روز وعده داده‌ایم تا با استقامت مبتنی بر بصیرت این دستورات را محقق کنیم.» وی در ادامه با بیان اینکه سپاه در سیاست بی‌طرف نیست، اما گرفتار جناح‌بندی‌ها نخواهد شد، گفت: «سپاه خود را فدایی دین می‌داند؛ سپاه آمده است تا پیام و شعار عاشورا را زنده نگه دارد.» نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه این رویکرد اعلامی ناشی از نگاه بصیرانه مسئولان سپاه پاسداران به مقوله سیاست شیعی است، افزود: «مقوله‌ای که سیاست را عین دیانت می‌داند و از تأثیر اصلی آن بر حفظ دین و جامعه دینی غافل نیست.»

3ـ استفاده صلح‌آمیز از اتم پرمخاطره و پرهزینه است!

«سعید حجاریان» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه «شرق» با اشاره به دوگانه مطرح شده از سوی وی با عنوان «برجامیان‌ـ نابرجامیان» گفت: «من گفتم اتم و مشتقاتش به کار ما نمی‌آید و حتی استفاده صلح‌آمیزش برای ما پرمخاطره و پرهزینه است؛ ‌چه یک گرم، چه صد کیلو؛ چه غنای یک درصد، چه ۲۰ درصد.» گفتنی است، صنعت هسته‌ای یکی از نقاط قوت ملی و نماد قدرت علمی و فناوری ایران است. تنها در یک نمونه، غنی‌سازی ۲۰ درصد کاربردهای زیادی در حوزه پزشکی و تأمین داروی بیماران دارد. دانش هسته‌ای در حوزه انرژی و تأمین برق نیز کاربردهای فراوانی دارد؛ اما متأسفانه طیف اصلاح‌طلب در رویکردی که مصداق «خودتحقیری حاد» است، این نقطه قوت ملی را اقدامی هزینه‌زا جا می‌زنند.

4ـ آمریکایی‌ها از هم‌پیمانان خود هم حمایت نمی‌کنند!

«سیدحسن نصرالله» با اشاره به مسئله عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از کردها‌ی سوریه، گفت: «آمریکا کُردهای سوری را به حال خود رها کردند و این سرنوشت کسانی است که به آمریکا تکیه می‌کنند.» دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد: «تجربه نشان می‌دهد، آمریکایی‌ها از هم‌پیمانان خود حمایت نمی‌کنند و هیچ احترامی برای توافقات قائل نیستند.» وی افزود: «آیت‌الله خامنه‌ای رهبر گرانقدر بارها فرمودند که با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم؛ چرا که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد. چگونه می‌توان به دشمنی که تاریخی پر از خیانت دارد، اعتماد کرد؟ کردها را در شرق فرات ببینید، آمریکا با آنها چه کرد؟» سیدحسن نصرالله تأکید کرد: «نمی‌توان به ایالات متحده اعتماد کرد، چون هر کسی را که به آن تکیه کند، خوار و ذلیل می‌کند.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حجت
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
0
0
زنده باد رهبر عزیزم
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات