اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۱۷۵۰۵

اطلاعات سه دهک یارانه بگیر تکمیل شد/ احتمال حذف شمار زیادی از متمولین یارانه بگیر

سخنگوی ستاد حذف یارانه از شناسایی سه دهک بالای درآمدی تمام شده خبر داد و گفت: با اعلام سخنگوی دولت، فرایند حذف انجام خواهد شد.
اختصاصی|پایان شناسایی 3دهک ثروتمند با 8معیار و اطلاعات 7دستگاه/ آغاز حذف یارانه نقدی پس از اعلام سخنگوی دولت
حسین میرزایی، سخنگوی ستاد حذف یارانه گفت: شناسایی سه دهک بالای درآمدی برای حذف یارانه‌هایشان با کمک اطلاعاتی هفت دستگاه و بر اساس هشت معیار تمام‌شده است و تنها منتظر اعلام سخنگوی دولت هستند تا فرایند حذف انجام شود. وی گفته است: تنها افرادی باید مشمول دریافت یارانه باشند که این یارانه در زندگی آن‌ها تغییر ایجاد کند. عملاً پرداخت یارانه نقدی برای ترمیم قدرت خرید به فردی که توان مالی بالایی دارد و همین الان از یارانه‌های مختلفی در حوزه سوخت، حمل و نقل و تولید و ... استفاده می‌کند، بی‌معنی است.

به گفته میرزایی، در حال حاضر پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در وزارت رفاه ایجاد شده و این داده‌ها بعد از تقاطع‌گیری در آزمون وسع قابل پیاده‌سازی است. از طرف دیگر با توجه به مصوبه مجلس در تبصره ۱۴ قانون بودجه، دولت مصِر شده‌است، این قانون را اجرایی کند، بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در سال جاری فرایند حذف سه دهک پردرآمد انجام شود.

میرزایی گفته: ۱۶ هزار خانوار حذف شده مالک بیش از ۵۰۰ میلیون تومان خودرو بودند که مشخصاً یارانه این افراد قطع شده‌است.

این مقام مسئول گفت: هر فردی برای اعتراض به دفاتر مشخص شده مراجعه کرد بر اساس معدل گردش حساب تراکنش‌های بانکی، سود بانکی، میزان واریز و مانده حساب به عنوان معیار‌های بررسی در نظر گرفته می‌شود.

نکته قابل توجه اینکه در این بین تنها تراکنش‌های خرید، معیار حذف یارانه نقدی افراد بوده‌است.

میرزایی گفت: ما قصد داریم فرآیند حذف یارانه نقدی مرحله به مرحله انجام شود یا حداقل خطا و حداکثر دقت در فرایند حذف پردرآمد‌ها لحاظ شود تا فرایند رسیدگی به اعتراضات نیز با سرعت مناسب صورت گیرد. وی در پاسخ به این سؤال که در چه زمانی فرایند حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی تکمیل خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه فرآیند حذف یارانه نقدی یک تصمیم ملی است و تعداد قابل‌توجهی از افراد در این فرآیند از صف دریافت یارانه نقدی خارج خواهند شد، بعد از اعلام سخنگوی دولت سه دهک یارانه‌بگیر حذف می‌شوند، اما همانطور که اشاره شد فرآیند شناسایی این سه دهک تکمیل شده و این اطلاعات در اختیار ستاد تبصره ۱۴ قانون بودجه (ستاد حذف یارانه) قرار دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
0
0
باسلام.محروم کردن شهروندان از منافع عمومی باید با مراقبت رسانه ای و اقناع عمومی صورت پذیرد
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات