صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۱۷۵۳۵

واکنش آمریکا به حادثه نفتکش سابیتی

سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با بیان اینکه از وقوع حادثه برای نفتکش ایرانی آگاه هستند، گفت که اطلاعات دیگری در این باره ندارند.
واکنش آمریکا به حادثه نفتکش سابیتی
 
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در آب‌های منطقه غرب آسیا اعلام کرد که از وقوع انفجار در بدنه نفتکش ایرانی در دریای سرخ اطلاع دارد.
به نوشته وبگاه شبکه شبکه «اسکای نیوز»، سرهنگ «پیت پاگانو» سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با اشاره به مطلع بودن از حادثه‌ای که برای نفتکش ایرانی رخ داده، اما گفت که هیچ اطلاعات دیگری در این باره ندارند.
با اینکه این انفجار بدنه نفتکش ایرانی در آب‌های نزدیک حریم دریایی عربستان سعودی رخ داده اما مقامات این رژیم هنوز درباره این حادثه اظهار نظر نکرده‌اند.
روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ملی نفتکش ایران صبح امروز (جمعه) اعلام کرد نفتکش ایرانی SABITY متعلق به شرکت ملی نفتکش در دو انفجار جداگانه احتمالا بر اثر اصابت موشک در ساعت های ۵ و۵:۲۰ دقیقه صبح در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شده است.
دو مخزن اصلی نفت در کشتی فوق آسیب دیده و نفت موجود در آن در حال خروج به دریای سرخ است.
خوشبختانه همه کارکنان کشتی در وضعیت سالم و ایمن بوده و کشتی نیز اکنون در وضعیت با ثباتی قرار دارد و تنها بدنه کشتی اندکی آسیب دیده است که کارکنان کشتی در صدد کنترل آن هستند.
کارشناسان فنی کشتی و کارشناسان مستقر در اتاق اضطرار شرکت در حال بررسی وضعیت و علل این حادثه هستند.


نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات