اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۱۷۵۴۵

نیکزاد: درباره «مسکن مهر» اطلاعات غلط به رئیس‌جمهور دادند

وزیر اسبق راه و شهر‌سازی گفت: معتقدم از روز اول به آقای رئیس‌جمهور درباره مسکن مهر اطلاعات غلط دادند، اما الان بنای کار وزیر کنونی راه و شهر‌سازی این است که مسکن مهر باقی مانده را تمام کند.
علی نیکزاد با حضور در یک برنامه تلویزیونی، درباره طرح مسکن مهر عنوان کرد: مسکن مهر طبق قانون ساماندهی و حمایت از عرضه مسکن، بسیار طرح مترقی بوده است و تا امروز نیز آن قانون پابرجاست. در این طرح هم زمین و هم تسهیلات ارزان‌قیمت و هم خدمات فنی مهندسی ارزان‌قیمت پیش‌بینی شده بود.
وی با اشاره به برخی انتقاد‌ها نسبت به کمبود امکانات در پروژه‌های مسکن مهر اظهار داشت: مسکن مهر چهار میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بوده که دو میلیون و ۱۲۰ هزار واحد آن در روستا‌ها بوده و یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد آن تا سال ۹۲ افتتاح شده است؛ ۵۳۰ هزار واحد مسکن روستایی را با ۳۰ درصد پیشرفت تحویل دولت بعدی دادیم، تنها کاری که باید می‌کردند این بوده که تسهیلات بدهند.
وزیر اسبق راه و شهر‌سازی افزود: هشت هزار میلیارد تومان از قسط‌های مسکن مهر برگشته بود؛ همان را اگر صرف تسهیلات می‌کردند، تا الان تمام شده بود.
نیکزاد ادامه داد: اینکه گفته شده مسکن مهر در بیابان ساخته شده، واقعیت ندارد؛ در گیلان، اردبیل، زنجان و بوشهر نمونه‌های این مسئله وجود دارد. در کرمانشاه هم که یک بلوک مسکن مهر نبوده و یک مورد هم که آسیب دیده بود، از لحاظ سازه‌ای اسکلت و سازه باقی مانده بود و برخی دیوار‌ها ریخته بود که دو خانم فوت کردند، اما یک فرد بی‌تقوایی گفته بود ۱۰۰ نفر در مسکن مهر فوت کردند! خب اسامی آن ۱۰۰ نفر را بگویید.
وی تصریح کرد: در تاریخ جمهوری اسلامی آیا دولتی چهار میلیون و
۳۰۰ هزار واحد مسکن ساخته بود؟ اگر این آمار مسکن تولیدی نبود، آیا می‌دانید الان با این گرانی مسکن، چه اتفاقی می‌افتاد؟! تمام سر و صدای دولت درباره مسکن مهر پردیس و پرند و هشتگرد است، اما آیا رسانه‌ها تابحال درباره مسکن مهر شهرک سهند، فولادشهر و بهارستان و امثال آن چیزی گفته‌اند؟!
وزیر اسبق راه و شهر‌سازی گفت: معتقدم از روز اول به آقای رئیس‌جمهور درباره مسکن مهر اطلاعات غلط دادند، اما الان بنای کار آقای اسلامی، وزیر کنونی راه و شهر‌سازی، این است که مسکن مهر باقی مانده را تمام کند که البته آقای رئیس‌جمهور و بانک‌ها باید به کمک او بیایند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات