صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۱۷۵۴۸

حرف روز/ راهبردی امیدوارانه

تصور کنید توانسته‌ایم زمان را به عقب باز‌گردانده و در روزهای نخست سال و زمانی که هنوز راهبرد مقاومت فعال از سوی جمهوری اسلامی ایران اعلام و اعمال نشده و اضلاع محور مقاومت پاسخ‌های قاطع به دشمنان خود نداده بودند[...]
پایگاه بصیرت / عزیز غضنفری

یادداشت: تصور کنید توانسته‌ایم زمان را به عقب باز‌گردانده و در روزهای نخست سال و زمانی که هنوز راهبرد مقاومت فعال از سوی جمهوری اسلامی ایران اعلام و اعمال نشده و اضلاع محور مقاومت پاسخ‌های قاطع به دشمنان خود نداده بودند، قرار گرفته‌ایم و می‌خواهیم آینده را پیش‌بینی کنیم؛ در آن زمان پیش‌بینی می‌کردیم ایران در آینده نزدیک پهپاد متجاوز آمریکایی را ساقط خواهد کرد؛ ایران در پاسخ به گستاخی انگلیس، نفت‌کش «استینا ایمپرو» را توقیف خواهد کرد؛ انصارالله با حملات خود پالایشگاه نفت آرامکو را مورد اصابت پهپادی و موشکی خود قرار می‌دهد و نیمی از ظرفیت تولید و صادرات عربستان را از دور خارج می‌کند؛ حزب‌الله لبنان به تلافی اقدامات رژیم صهیونیستی در خاک سوریه علیه حزب‌الله لبنان، برای نخستین بار تغییر راهبرد می‌دهد و اقدام صهیونیست‌ها را در سرزمین‌های اشغالی پاسخ خواهد داد؛ چندین نفت‌کش در فجیره و مدتی پس از آن چند نفت‌کش دیگر در دریای عمان مورد اقدام نظامی قرار می‌گیرد.
با ارائه این پیش‌بینی اگر از دیگران سؤال می‌پرسیدیم با چنین آینده‌ای که سرشار از تهاجم است، وضعیت آینده اقتصاد ایران و شاخص‌های اقتصادی کشور چگونه قابل تصور است؟ حق داشت که بگوید چون منطقه درگیر تنش‌های شدید نظامی است، قیمت ارز به یکباره اوج می‌گیرد و اقتصاد ایران دچار نابسامانی مضاعف خواهد شد.
حال خود را در وضعیت کنونی قرار دهیم؛ همه آن رخدادهای تنش‌آلود به وقوع پیوسته؛ اما وضعیت اقتصادی ایران حتی نسبت به دوران پیش از این التهابات، ثبات و آرامش بیشتری را تجربه می‌کند. شاخص مهم در این باره نرخ ارز است که نه تنها روند صعودی به خود نگرفت، بلکه به سمت پایین هم میل پیدا کرد. آمارهای رسمی نشان می‌دهد، گمرکات کشور از نظر صادرات و واردات در شرایط پر رونقی قرار دارد و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در بخش‌های عمرانی و زیرساختی کشور در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به دوره زمانی گذشته وضعیت بهتری به خود گرفته است. حاصل سخن اینکه نتایج راهبرد مقاومت فعال در حال آشکار شدن است و باید با هوشمندی و قاطعیت، این مسیر را تا تحقق کامل منافع ایران ادامه داد؛ این راهبرد فرصت‌های تاریخی و متعددی را پیش روی ایران قرار داده و افق‌های آینده کشور را امیدوارانه‌تر کرده است.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات