صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۷۵۷۴

گزارش روز / دوگانه‌سازی دروغین!

س از گذشت سه سال از طرح این مسئله که ایرانیان باید بین دو گزاره «فروپاشی کامل نظام جمهوری اسلامی» و «تأمین خواسته‌های آمریکا» دست به انتخاب بزنند ...
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی

یادداشت: پس از گذشت سه سال از طرح این مسئله که ایرانیان باید بین دو گزاره «فروپاشی کامل نظام جمهوری اسلامی» و «تأمین خواسته‌های آمریکا» دست به انتخاب بزنند، حالا «برایان هوک» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در جدیدترین اظهارات خود مدعی شده است، ایران باید بین «مذاکره با آمریکا» و «فروپاشی اقتصاد» یکی را انتخاب کند!
عقب‌نشینی آشکار از دوگانه قبلی با ساختن یک دوگانه خیالی و کاذب دیگر از سوی دولت ترامپ! مقامات کاخ سفید با وجود خروج از برجام و اعمال آنچه راهبرد «فشار حداکثری» می‌دانند، مدام در حال عقب‌نشینی در برابر تهران هستند و از گزاره مضحک «فروپاشی اقتصاد ایران» سخن به میان آورده‌اند! این در حالی است که محاسبات مقامات آمریکایی در تقابل با کشورمان یکی پس از دیگری غلط از آب درآمده است. تنها در یک مورد از این شکست‌ها، رئیس جمهور ایالات متحده که درصدد بود با استفاده از ظرفیت‌های ضد ایرانی «جان بولتون» و انگیزه بالای وی برای مواجهه با نظام و ملت ایران، به توهم «فروپاشی نظام ایران» عینیت بخشد، در نهایت پس از صرف هزینه‌های راهبردی و تاکتیکی فراوان ناچار شد بولتون را از کاخ سفید اخراج کند.
اظهارات «برایان هوک» که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز با ادبیاتی دیگر تکرار کرده و احتمالاً در روزهای آینده از زبان مقامات دیگر کاخ سفید نیز تکرار خواهد شد؛ مانند همه تلاش‌های قبلی آنان، تلاشی عبث و بی‌فایده است؛ چرا که واقعیت نشان می‌دهد آنکه بر سر دوراهی قرار گرفته و ناگزیر به انتخاب میان دو گزینه است! واشنگتن است نه تهران. اکنون دونالد ترامپ است که باید میان این دوگانه واقعی پذیرش قدرت ایران و عقب‌نشینی در برابر جمهوری اسلامی یا ادامه شکست در منطقه و خروج از کاخ سفید یکی را انتخاب کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات