صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۱۷۶۳۵

اخبار کوتاه دوشنبه 22 مهر

«حسن عابدی‌جعفری» وزیر بازرگانی دوران جنگ گفت: برای اتخاذ تصمیمات کلان اقتصادی در دوران تحریم حتماً باید از ژنرال‌های اقتصادی استفاده کنیم تا بعداً با مخالفت سربازان اقتصادی کشور با مصوبات اتاق جنگ مواجه نشویم. در کشورهایی که وضعیت آنها خوب است، یکی از دلایل خوب بودن وضع‌شان وجود زیرساخت قانون‌گرایی در کشور است. این در حالی است که یکی از گرفتاری‌های بزرگ ما در حوزه بازرگانی این است که قانون و آیین‌نامه بسیاری داریم؛ اما شما پاسخ بدهید اینها همه اجرا می‌شوند؟!
«قاضی‌زاده هاشمی» نماینده فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایطی که در انتخابات فدراسیون والیبال ایجاد شده، قانونی نبوده و قابل اعتراض و بازنگری است، گفت: اینکه اگر می‌خواهند داورزنی را از معاونت وزارت ورزش جابه‌جا کنند باید حتماً یک فدراسیون برایش هماهنگ کنند تا در آنجا همچنان سر کار باشد، از نظر عمومی و مدیریتی قابل توجیه و پذیرش نیست. این شرایط موجب اعتراض بدنه جامعه والیبال هم بوده است.
«میدل‌‌ایست آنلاین» در تحلیلی نوشت: ایران یک پروژه عظیم برای دور زدن تنگه هرمز در راستای صادرات نفت آغاز کرده است که هدف از اجرای آن ایجاد یک ترمینال بزرگ نفتی در بندر جاسک در شرق تنگه هرمز است که درواقع با توسعه این ترمینال، ایران برای بخش بزرگی از صادرات نفت خود به عبور دادن نفت‌کش‌ها از تنگه هرمز نیازی نخواهد داشت؛ در حالی که همسایگان آن همچنان به این تنگه وابسته خواهند بود.
«سردار رحیمی» پس از حضور در شورای شهر به مناسبت هفته نیروی انتظامی و مذاکره با نمایندگان مردم تهران در شورای شهر یادآوری کرد، «کسانی که دیواره‌های صوتی را ربوده بودند، دستگیر شدند و باید اعلام کنم متأسفانه برخی از آنها، از پیمانکاران شهری هستند.»
سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی ذی‌صلاح جمهوری اسلامی ایران با رد برخی ادعاهای عربستان مبنی بر قصد کمک به نفت‌کش ایرانی Sabiti در زمان حادثه، تأکید کرد: هیچ مرجع دریایی منطقه‌ای به درخواست کمک نفت‌کش ایرانی در زمان حادثه پاسخ نداد.
پس از هشت سال گذرگاه مرزی «قیم» بین سوریه و عراق بازگشایی شد؛ مرزی که می‌تواند مسیر تجاری مستقیمی از ایران به سمت آب‌های مدیترانه و با گذر از عراق ایجاد کند که به نفع سه کشور است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات