صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۷۶۶۰

اخبار کوتاه سه‌‌شنبه 23 مهر

«محمدرضا تاجیک» نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: با وجود اینکه مهر ماه رو به پایان است، هنوز خبری از برگزاری جلسه شورای‌ عالی کار نیست. وقت‌کشی وزارت کار درباره جلسات مزد همچنان ادامه دارد. در آن جلسه هماهنگ شد تا جلسات کمیته مزد برگزار شود؛ اما هنوز خبری از برگزاری جلسه نیست. وی با اشاره به کاهش قدرت خرید کارگران، اظهار داشت: در حال حاضر یک کارگر با حقوق 1 میلیون و 700 هزار تومانی چگونه زندگی کند؟
«محمدرضا مرتضوی» رئیس انجمن آردسازان در حالی از وارد شدن ضایعاتی، مانند آجر و بلوک سیمانی به محموله‌های خرید تضمینی خبر می‌دهد که با اطمینان می‌گوید محصول نهایی آرد، پاک است. وی پیش از این در گفت‌وگو با «تسنیم» از اختلاط تعمدی سالیانه 700 هزار تن ضایعات نظیر خاک، سنگ و گندم‌های بی‌کیفیت با گندم‌های خرید تضمینی خبر داده بود؛ اما وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را رد کرده است.
«شی‌جن پنگ» رئیس‌جمهور چین در حاشیه دیدار با نخست‌وزیر «نپال» بدون اشاره مستقیم به تحولات در هنگ‌کنگ در تهدیدی آشکار گفت: «هر کسی که تلاش کند در هر جایی از کشور جدایی و تفرقه ایجاد کند، تمام بدنش متلاشی شده و استخوان‌هایش خُرد خواهد شد و هر نیروی خارجی که از چنین اقداماتی در راستای ایجاد جدایی و تفرقه کشور حمایت کند، از سوی مردم چین متوهم و خیال‌پرداز است.»
«محمد راستاد» مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت نفت‌کش سابیتی گفت: با اقدامات به موقع دریانوردان حاضر در کشتی موفق به مدیریت حادثه و خسارت شدیم تا جایی که از ادامه نشت نفت از کشتی و ایجاد آلودگی جلوگیری شد. گفتنی است، کشتی سابیتی تا ٩ روز دیگر وارد کشور می‌شود و تعمیرات آن در بندرعباس آغاز خواهد شد.
«نیره پیروزبخت» رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به این پرسش که کدام خودروها یا چه تعداد از آنها در لیست ناتوانی در دریافت استاندارد 85گانه و توقف تولید قرار می‌گیرند، گفت: «تا زمانی که برنامه وزارت صمت دریافت نشود، نمی‌توان پیش‌بینی کرد و بنده نام نمی‌برم؛ ولی شاید دو خودرو در این لیست باشد.»
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور گفت: رصد مستمر قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی و ضروری در سطح کشور نشان می‌دهد، قیمت ۹۳ قلم کالا کاهش و هفت قلم کالای دیگر تلاطم داشته که بررسی و اقدامات لازم برای ایجاد ثبات در قیمت آنها در دستور کار قرار دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات