صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۷۶۸۳
در حضور پوتین

آل‌سعود حتی نتوانست سرود ملی روسیه را درست بخواند!

سعودی‌ها در مراسم استقبال از «ولادیمیر پوتین»، سرود ملی روسیه را آن‌قدر بد، ناهماهنگ و پراشتباه اجرا کردند که این مسئله به سوژه طنز رسانه‌های روسیه و دنیا تبدیل شد.
آل‌سعود حتی نتوانست سرود ملی روسیه را درست بخواند!
عربستان در مسئله «سرمایه انسانی» به شدت با بحران مواجه است. گردانندگان این کشور ثروتمند، تقریبا همه چیز را اجاره کرده یا می‌خرند، حتی نیروی انسانی را. آنها به گفته مقامات نظامی آمریکا حتی قادر به استفاده صحیح از آنچه مثلا از پنتاگون می‌خرند نیستند. این «بی عرضگی» بارها سوژه طنز کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است. اما ضعف و ناتوانی سعودی‌ها تنها مختص به حوزه نظامی و اقتصادی و تکنولوژیکی نیست. نمونه تازه‌ای از این بی‌عرضگی در سفر رئیس‌جمهور روسیه به عربستان «رو» شده است. سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به عربستان در روز دوشنبه که برای اولین بار در ۱۲ سال گذشته انجام گرفت، حاشیه‌هایی پررنگ‌تر از متن داشت. یکی از این حاشیه‌ها که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های روسیه پیدا کرده، نحوه اجرای سرود ملی روسیه در مراسم استقبال از پوتین بود. ویدیویی که از مراسم استقبال رسمی سلمان شاه سعودی از پوتین منتشر شده، نشان می‌دهد سرودی به هم‌ریخته، پراشتباه و ناهماهنگ به عنوان سرود ملی روسیه اجرا می‌شود.
به گزارش فارس، شبکه دولتی روسیه، «آر.تی» با تدوین طنز‌آمیز یک ویدیو، سرود اصلی روسیه را با آنچه که در مراسم استقبال نواخته شد، مقایسه کرده و در خبری در این رابطه نوشته: «گوش‌خراش به نظر می‌رسد! گروه ارکستر نظامی سعودی از پوتین با سرود ملی روسیه استقبال می‌کند... یا دست‌کم، تلاشش را برای این کار می‌کند». این شبکه در گزارش خود عنوان کرده که هرچند این سرود بسیار به هم‌ریخته بود، اما « اگر بخواهیم منصفانه بگوییم، دست‌کم در بخش‌های ابتدایی می‌شد آن را تشخیص داد. به نظر می‌رسد ارکستر سلطنتی سعودی از سال ۲۰۱۷ که در مراسم استقبال از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، سرود را به آن شکل خجالت‌آور اجرا کرد، کمی پیشرفت کرده است». رسانه‌های روس با‌اشاره به حالت چهره پوتین نوشته‌اند که به نظر می‌رسد او از شنیدن این سرود نه‌چندان آشنا جا خورده و عصبی شده است. رسانه‌های سعودی نوشته‌اند که، ولادیمیر پوتین، در جریان سفر رسمی به ریاض ۲۰ تفاهم‌نامه و قرارداد با ریاض امضا کرد. این تفاهم‌نامه و قراردادها در زمینه‌های فضا، فرهنگ، بهداشت، فن‌آوری‌های نوین و کشاورزی میان دو طرف امضا شد و رهبران روسیه و عربستان برای سرمایه‌گذاری‌های به ارزش چندین میلیارد دلار توافق کردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات