صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۱۷۶۸۹

از دستگیری زم تا شکست اسرائیل

1ـ سرپل‌های داخلی آمدنیوز بدانند با دستگیری زم کار تمام نشده است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کار سپاه در دستگیری روح‌الله زم یک شاهکار بود، خاطرنشان کرد: این اقدام اشراف و برتری عملیاتی اطلاعات سپاه را در مقابل سرویس‌های غربی و نظام سلطه نشان داد. از سوی دیگر سپاه چتر ایمنی و سپرهای دفاعی آنها را در هم شکست که این مسئله برای شبکه‌های مشابه «آمدنیوز» هم ناامنی، اضطراب و تزلزل ایجاد کرد. ذوالنوری افزود: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قادر شده است همه سرشاخه‌ها‌ و شبکه مویرگی را که دزدی اطلاعات می‌کردند و به انتشار اکاذیب و اتهامات و تفرقه‌افکنی در شبکه مجازی مرتبط با آمدنیوز می‌پرداختند، در داخل و خارج از کشور شناسایی کند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: سرپل‌های آمدنیوز در داخل کشور بدانند با دستگیری روح‌الله زم کار تمام نشده و آنها نیز تحت پیگیری خواهند بود و باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.


2ـ مصاحبه‌های تشریفاتی افکار عمومی را اقناع نمی‌کند
«عبدالناصری» عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در سرمقاله «آفتاب یزد» نوشت: روحانی پس از نزدیک به دو سال، نخستین نشست خبری‌اش را برگزار کرد. روحانی در نشست خبری تلاش کرد شرایط 98 را با 97 مقایسه کرده و بر افزایش ارزش پول و بهبود اوضاع نسبت به شرایط بحرانی قبل تأکید کند؛ اما نگفت این بهبود تأثیری در قدرت خرید مردم هم داشته است؟ او اعلام کرد، حتماً ما در نیمه دوم سال جاری شرایط بسیار مطلوب‌تری از لحاظ اقتصادی خواهیم داشت؛ اما ما نمی‌دانیم روحانی بر اساس چه مستنداتی چنین نکته‌ای را مطرح کرده است. به صورت کلی باید گفت، اظهارات رئیس‌جمهور پس از بیست ماه از آخرین نشست خبری، تفاوت چندانی با نشست‌های قبلی نداشت. این مصاحبه‌های تشریفاتی که خبرنگاران تعیین می‌شوند و پرسش‌های مشخص دارند، افکار عمومی را در این شرایط چندان اقناع نمی‌کند، چون مردم تمام دغدغه‌شان آن چیزی است که به عینه در سیاست و بر سر سفره‌شان در حوزه اقتصاد می‌بینند.


3ـ سکولاریسم به نابودی جامعه آمریکا منجر شده است
دادستان کل آمریکا در سخنانی در دانشگاه «نوتردام» با انتقاد شدید از سکولاریسم درباره شرایط جامعه آمریکا، گفت: این یک فروپاشی نیست؛ بلکه این نابودی سازمان‌یافته است. سکولارها و متحدان آنها در یک حمله بی‌وقفه به دین و ارزش‌های سنتی، حوزه ارتباط جمعی، فرهنگ عامه، صنعت سرگرمی و دانشگاه‌ها را به منجلاب کشانده‌اند. «ویلیام بار» افزود: به دلیل تضعیف ارزش‌های یهودی‌ـ مسیحی در جامعه، در کنار نابود شدن کانون خانواده، شاهد رکورد افسردگی و بیماری روانی در کشور هستیم که جوانان را سرگشته می‌کند، نرخ خودکشی را افزایش می‌دهد، مردان جوان را عصبانی و بیگانه می‌کند و در نهایت به خشونت کور و گسترش مواد مخدر می‌انجامد. وی ادامه داد: من به نتایج تلخ عصر جدید سکولار نخواهم پرداخت؛ ولی کافی است بگوییم این روند به رنج و بدبختی بی‌شماری ختم شده است.


4ـ بزرگ‌ترین شکست رژیم صهیونیستی
نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه ‌با روزنامه «جروزالم‌پست» به شدت از سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر کنونی این رژیم در قبال ایران انتقاد کرد. «ایهود اولمرت» با تأکید بر اینکه نتانیاهو با تمرکز بیش از حد بر برنامه هسته‌ای ایران، از فعالیت‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی از جمله گسترش حضور در سوریه غفلت کرده است؛ افزود: «بزرگ‌ترین شکست امنیتی‌ـ دفاعی اسرائیل این بوده است که به ایران اجازه داد در سوریه نفوذ کند.» وی ناکامی این رژیم در ممانعت از استقرار ایران در سوریه را یک «شکست راهبردی» برای تل‌آویو توصیف کرد و گفت: «مقصر این وضعیت شخص نتانیاهو است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات