صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۷۶۹۰

اخبار کوتاه چهارشنبه 24 مهر

آخرین عملکرد بودجه مربوط به 31 شهریور امسال، نشان می‌دهد بالغ بر 65 درصد درآمدهای مصوب شش ماهه وصول شده است. گفتنی است، کمترین وصولی این بخش مربوط به درآمدهای نفت با 28 درصد و بیشترین وصولی با عملکرد بیش از 100 درصدی مربوط به واگذاری دارایی‌های مالی بوده که عمده آنها انتشار اوراق اسلامی است. همچنین، درآمدهای مالیاتی (گمرک و مالیات) در شش ماهه نخست سال 75 درصد وصول شده است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: طرحی که نمایندگان برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تهیه کرده بودند، در هیئت دولت مطرح و به رأی گذاشته شد که اعضای هیئت دولت به آن رأی مخالف دادند. «حسینعلی امیری» درباره علت مخالفت دولت نیز گفت: در صورت اجرای این طرح بسیاری از کارخانه‌ها و ادارات تعطیل می‌شوند و بار مالی قابل توجهی برای دولت دارد؛ از این‌ رو، خلاف قانون اساسی است.
«محمدعلی اسفنانی» مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران با تأکید بر اینکه ١٧ هزار پرونده برای شرکت‌های خودروساز در سازمان تعزیرات حکومتی کشور تشکیل شده که از میان آنها برای ١٠ هزار پرونده رأی صادر شده است، افزود: با شرکت رامک‌خودرو، نگین‌خودرو و سایپا دیزل نیز توافقاتی داشته‌ایم و تعهدات خودرویی سایپا و ایران‌خودرو نیز در حال انجام است.
ظریف با بیان اینکه حمله به نفت‌کش ایرانی اقدامی دولتی بوده است، گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی حمله به نفت‌کش ایرانی از سوی یک یا چند دولت انجام شده، بررسی‌ها در حال انجام است و تا زمانی که به نتایج متقن در این باره دست نیابیم، دولتی را متهم نخواهیم کرد.
«سردار غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با اعمال سیاست‌گذاری‌های انجام شده از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور در این حوزه، موفق به ساخت حدود ۲۰۰ محصول جدی دفاعی در فضای سایبری به دست شرکت‌های دانش‌بنیان شده‌ایم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات