صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۷۷۶۷

پایگاه نظامی رها شده آمریکایی‌ها در شهر منبج سوریه + فیلم

نظامیان آمریکایی حدود سه سال در شهر منبج در شمال سوریه داشتند ولی در تاریخ ۲۳ مهرماه، شتاب‌زده آنجا را ترک کردند.
پایگاه نظامی رها شده آمریکایی‌ها در شهر منبج سوریه + فیلم
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی شبکه تلویزیون «ازوزدا» روسیه، خبرنگاران روسی از جمله گروه خبرنگاران این شبکه، با همراهی نیروهای پلیس نظامی روسیه برای نخستین بار به پایگاه نظامی سابق آمریکایی‌ها واقع در چند کیلومتری شهر منبج وارد شدند.
نظامیان آمریکایی حدود سه سال در این پایگاه حضور داشتند. آنها 15 دستگاه تجهیزات نظامی موتوری در اختیار داشتند که از آنها برای گشت‌زنی در شهرهای مجاور استفاده می‌کردند. این پایگاه پس از آنکه شبه نظامیان کرد تروریست‌های داعش را از این منطقه بیرون راندند، ایجاد شد. اکنون این منطقه برای نخستین بار در کنترل نیروهای دولتی سوریه قرار گرفته است.
در محوطه این پایگاه چندین چادر نظامی وجود دارد که یکی از آنان مرکز پزشکی و بقیه آنها محل اقامت نظامیان آمریکایی بود. در حال حاضر این چادر ها خالی هستند و به جز زباله چیزی در آنها وجود ندارد. بر اساس شواهد موجود، در این پایگاه حدود 300 نظامی آمریکایی به سر می‌بردند.
درساختمان‌های موجود در این پایگاه اتاق‌های استراحت و تفریح نظامیان آمریکایی وجود دارد. بخش دیگر سالن مخصوص غذاخوری نظامیان بوده که به نظر می رسد نظامیان آمریکایی در زمان عقب نشینی شتاب‌زده و غیرمنتظره آنجا را ترک کردند، زیرا در آشپزخانه غذاها همچنان روی میز باقی است و به نظر می‌رسد که نظامیان آمریکایی در شب 15 اکتبر هنگام دریافت دستور خروج از پایگاه در حال خوردن شام بودند.
در اتاق‌ محل فرماندهی پایگاه نیز که دارای عایق صدا و وسایل ایمنی مجهز است، برخی تجهیزات عمداً تخریب شده تا بدست کسی نیفتد.
ارتش سوریه در تاریخ 15 اکتبر (23 مهرماه) به طور کامل کنترل شهر منبج را به دست گرفت، البته قبل از آن نظامیان ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا دیگر از آنجا خارج شده بودند.

 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات