صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۷۷۸۵

از ادعای تکراری تا کنایه انتخاباتی

1ـ ادعای تکراری برای توجیه ناکارآمدی
«داریوش قنبری» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه «آرمان» گفت: «واقعیت این است که یکسری انتظارات در حوزه اجرا از رئیس‌جمهور وجود دارد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. به عبارت دیگر، جامعه مطابق با رأیی که به رئیس‌جمهور داده و مطابق قانون اساسی که وی را شخص نخست اجرایی کشور و شخصیت رسمی دوم کشور می‌داند، انتظار دارد که حوزه اختیارات رئیس‌جمهور نیز به اندازه آنچه در قانون اساسی آمده باشد؛ از این رو می‌طلبد که رئیس‌جمهور از اختیاراتی متناسب با مسئولیت‌هایی که متوجه اوست برخوردار باشد و بتواند بر اساس اختیارات خود نسبت به مسئولیت‌ها انجام وظیفه کند.» رئیس‌جمهور و جریان حامی او مدت‌هاست برای توجیه ناکارآمدی دولت به دنبال بهانه نداشتن اختیارات هستند و احتمالاً در آینده بیشتر در این باره خواهیم شنید.


2ـ اصلاح‌طلبان تعلق قلبی و روحی فراوانی به نظام دارند!
«محمد عطریانفر» از چهره‌های اصلاح‌طلب در مصاحبه‌ای با کنایه به مصطفی تاج‌زاده که پیشتر گفته بود «در هیچ دوره‌ای نبوده که چهار ماه مانده به انتخابات کادرهای اصلی اصلاح‌طلبان هنوز برای حضور در انتخابات تردید داشته باشند و این به معنی است که ما در جاهایی عقب‌رفت داشته‌ایم. ناامیدی به کادرهای اصلاح‌طلبی هم رسیده است!» گفته است: «به هیچ عنوان در انتخابات دلسرد و ناامید نیستیم؛ چون کسی دلسرد می‌شود که به نظام و انقلاب علاقه‌مند نباشد. اینها سختی‌ها و صعوبت‌های سیاست‌ورزی است. اصلاح‌طلبان تعلق قلبی و روحی فراوانی به نظام دارند، بنابراین سختی‌های حضور فعال در سیاست‌ را تحمل می‌کنند و در راه آزادی و استقلال کشور هزینه می‌دهند.»


3ـ رئیس‌جمهور با خودرو ساخت ایران به کاخ ریاست‌جمهوری رفت
«قیس سعید» رئیس‌جمهور جدید تونس با خودروی ساخت ایران که پژو ۲۰۶ صندوقدار است، عازم کاخ ریاست‌جمهوری خود شده است. هفته گذشته مردم تونس در پای صندوق‌های رأی انتخابات ریاست‌جمهوری تونس حاضر شدند و به دنبال آن قیس سعید را با احراز ۷۶ درصد آرا برای ریاست‌‌جمهوری این کشور انتخاب کردند. وی برای تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری مبلغ زیادی هزینه نکرد و در مدت زمان در نظر گرفته شده برای تبلیغات هم تلاش بسیاری از خود نشان نداد. او عضو کمیته کارشناسان قانون اساسی تونس بود که در سال 2014 تأسیس شد. سعید از اتحاد با هر حزب سیاسی در طول مبارزات انتخاباتی خودداری کرد.


4ـ رونمایی عبدالمهدی از سومین بسته اصلاحات در عراق
«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق جزئیات سومین بسته اصلاحات اقتصادی و اجتماعی خود را اعلام کرد. این بسته شامل آموزش افراد بیکاری است که مدارک تحصیلی تا مقطع دیپلم و دیپلم فنی دارند و در وزارت کار و امور اجتماعی به عنوان بیکار نام‌نویسی کرده‌اند. قرار است وزارت برق عراق این افراد را تحت آموزش قرار دهد تا از آنها برای تعمیر و نگهداری پست‌های برق و خطوط انتقال آن استفاده شود. گفتنی است، چند هفته پیش اعتراضات مردمی برای رفع مشکلات اقتصادی آغاز شد که عوامل خارجی در صدد بوده آن را منحرف کرده و رنگ و بوی سیاسی به آن بدهند.


5ـ پیام فرمانده کل سپاه درباره ابتکار عمل سپاه
در پی دستگیری سرشبکه کانال معاند «آمدنیوز» و ابراز محبت و عنایت علما، مسئولان نظام و آحاد مردم از اقدام و قدرت اطلاعاتی سپاه، سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی تأکید کرد: با این ابتکار عمل و اقدام اطلاعاتی تراز جهانی و حرفه‌ای، یکی از کورسوهای جنگ روانی دشمن در ناامن‌سازی ذهنی و راه‌اندازی آشوب‌های خیابانی، اختلاف‌افکنی ما بین نخبگان و مسئولان، نشر اکاذیب و شایعه، ترویج بدبینی و ناامیدی در مردم خاموش و غافلگیری بر سرویس‌های اطلاعاتی استکباری تحمیل شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات