صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۱۷۷۹۰
نگاهی به عملیات پیچیده سازمان اطلاعات سپاه  در دستگیری سر‌حلقه جریان رسانه‌ای ضد انقلاب

این تازه شروع ماجراست

پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی

۱- روح‌اللّه زم ابتدا در شبکه اجتماعی «تلگرام» فعالیت خود را آغاز کرد و به گونه‌ای اخبار دروغ وی در سطح کانال‌ها و گروه‌ها جریان می‌یافت که بسیاری از مردم تلگرام را مترادف با «آمدنیوز» می‌دانستند و دروغ‌های بزرگ وی را راست می‌پنداشتند.

 

 ۲-  در نظریات رسانه‌ای خاصیت جنبش‌های جدید اجتماعی را بی سر بودن آنها می‌دانند؛ به این معنا که آنها یک فرد انسانی فعال برای رهبری، کادرسازی و هدایت تنش‌ها ندارند؛ اما صحیح نبودن این نظریه زمانی اثبات شد که در برخی آشوب‌ها به محض اینکه سرعت اینترنت را کاهش دادند و یا شبکه اجتماعی آشوب‌گر را فیلتر کردند. نقش فعال «آمدنیوز» و «روح‌اللّه زم» در لیدری اغتشاشات چهار سال گذشته حکایت از آن داشت که وی رهبری اغتشاشات در داخل و جریان اپوزیسیون در خارج را به دست گرفته است و گسترش آن در همه کانال‌ها و گروه‌ها به گونه‌ای وانمود می‌شد که وی هم غیر قابل کنترل است و هم غیر قابل دسترس.

۳-  در سال‌های گذشته فرانسه حامی اصلی منافقانی، چون مریم رجوی و مسعود رجوی بوده و هزینه‌های زیادی برای آنها پرداخته است. این کشور در شرایط فعلی بسیار علاقه داشت که با استفاده از کاتالیزور قدرتمندی، چون روح‌اللّه زم تروریست یونیفرم پوش را به یک تروریست رسانه‌ای تبدیل کند. روح‌اللّه زم توانست هم چهره منافقین را اصلاح کند و هم فرانسه را از رفتارهای ضد حقوق بشری که وجهه خوبی نداشت، رها سازد. حتی فرانسه و منافقین را با هم از این وضعیت نجات داد، ولی فرانسه به این هم اکتفا نکرد و جریان رسانه‌ای «آمدنیوز» را به عنوان یک سرویس پرنفوذ به اشتراک موساد و سازمان سیا در آورد.

 

۴-  به ظاهر اسم زم و بازداشت صاحب یک کانال تلگرامی و این همه تبلیغات برای سپاه نسبت به شکار پهپاد یا موشک به قلب داعش یا کردهای تروریست عراق یک اقدام معمولی و کوچک است و حتی شاید برای ابهت سپاه موضوع پیش پاافتاده‌ای باشد؛ اما هنگامی که سطح آشوب‌های داخل کشور همراه با سطح حمایت‌های بیگانه از زم در اسکورت و هم‌پوشانی اطلاعاتی با هم دیده شود و از دسترس خارج بودن چنین مهره‌ای نیز اضافه شود، اهمیت مأموریت را بالا می‌برد.

۵-  آمریکا در ماه‌های گذشته ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» جنگنده‌های استراتژیک و سامانه‌های ضد موشک خود را در اطراف ایران مستقر کرد تا به این وسیله در یک رزمایش نظامی مردم ایران را مرعوب کرده و دولتمردان را وادار به مذاکره کند؛ اما همه آنها در جنگ ادراکی ناموفق‌تر از کانال آمدنیوز بودند؛ زیرا آمدنیوز بود که با فعالیت‌های روان‌شناسی خود افکار عمومی را هراسان می‌کرد و پدیده‌هایی چون قحطی، حمله آمریکا و شورش واقعی به نظر می‌رسید. اهمیت دستگیری زم از اهمیت دورکردن ناو روزولت که یکی از بزرگ‌ترین رزم‌ناوهای دنیاست و روزانه تا ۱۰۰ پرواز بر روی آن صورت می‌گیرد، ‌کمتر نیست.

 

۶-  روح‌اللّه زم تنها فردی است که کلیه مطالب و تولیدات پژوهشی درباره افکار عمومی ایران و نحوه تأثیرگذاری بر آنان را در اختیار داشت. جنگ ادراکی وشناختی او علیه ملت ایران به گونه‌ای چند لایه و اثرگذار بود که رسانه‌های غربی و تحلیلگران خارجی پیام‌های او را به عنوان یک پیام معتبر و اثرگذار به دست همه مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی، رادیو تلویزیونی و حتی مقامات تصمیم‌گیرنده در اتحادیه اروپا و آمریکا می‌رساندند. آنها کوچک‌ترین ایراد و ابهامی نسبت به صحت اطلاعات انتشاریافته برای مخاطب ایجاد نمی‌کردند و کلیه محتواهای تولید شده بعدی با تولیدات آمدنیوز تطبیق داده می‌شد.

 

۷-  انهدام کامل مجموعه دروغ‌پرداز «آمدنیوز» نوعی از نااطمینانی به سرویس‌های غربی را ایجاد می‌کند. این رسانه‌ها از یک سو تلاش می‌کنند بگویند که ایران با غافلگیری اطلاعاتی توانسته‌ یک مهره کم‌اثر را به دام بیندازد و از طرف دیگر ادعا می‌کنند او قربانی یک معامله بزرگ شده است. در هر دو مورد فوق جو ناامنی و احساس‌ ترس در ضد انقلاب شکل گرفته است؛ به گونه‌ای که از دیدن سایه خود هم دچار ترس شده‌اند؛ در سال‌های اخیر سازمان‌های جاسوسی کشورهای غربی شکست‌های اطلاعاتی سنگینی از ایران در داخل و خارج خورده‌اند؛ از همین رو جریان ضد انقلاب به این نتیجه رسیده است که تکیه بر سازمان‌های جاسوسی بیگانه نمی‌تواند امنیت آنها را تأمین کند.

بنابر آنچه گفته شد، احتمالاً در روزهای آینده شاهد تغییر لحن جریان ضد انقلاب نسبت به جمهوری اسلامی خواهیم بود؛ آنها یا پیام‌های همکاری برای سازمان‌های اطلاعاتی ایران می‌فرستند یا سعی می‌کنند با سکوت این دوره را بگذرانند؛ اما نیروهای باهوش آنها از مدت‌ها قبل پیام‌های مثبتی به داخل ایران فرستاده‌اند و در حال نشان دادن مرزبندی‌های خود هستند.

 

۸-  با توجه به اینکه این عملیات به صورت صددرصد با موفقیت به انجام رسیده و بخش اعظمی از تجهیزات و نیروهای آمدنیوز مصادره شده است، قطعاً دستاورد اطلاعات عظیمی از مخاطبان و مرتبطان با روح‌اللّه زم به دست خواهد آمد که می‌تواند پشت پرده بسیاری از عوامل نفوذی داخلی را روشن کند. این اسناد به گونه‌ای گویا و مستدل است که به اعتراف در مقابل دوربین یا حتی امضای صورتجلسه و برگه بازجویی نیازی ندارد. در حقیقت، این دستاورد راهبردی تا سال‌ها می‌تواند نظام را در مقابل هجمه‌های روانی و جنگ‌های تبلیغاتی دشمن ایمن کند. ابراز رضایت و خشنودی مردم انقلابی کشورمان از این رخداد نشان می‌دهد، عامه مردم در سال‌های گذشته تحت تهاجم رسانه‌ای شدید وی بوده‌اند و از نزدیک با اقدامات و فعالیت‌های وی آشنایی دارند. اکنون که دولت محترم با بازداشت این عامل بیگانه ابراز خرسندی کرده است، باید خوشحالی عملی خود را با امن‌سازی بستر شبکه‌های اجتماعی برای مردم فراهم کند تا جریان‌های دروغ‌پراکن وابسته به بیگانه دیگر نتوانند در افکار و ادراک ایرانیان رخنه کرده و ماه‌ها دولت و نظام را مشغول بی‌اثر کردن فعالیت‌های براندازانه آنان کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات