صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۱۷۸۶۴

افزایش پی‌درپی درخواست‌ها برای استیضاح ترامپ

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد میزان حمایت افکار عمومی آمریکا از استیضاح دونالد ترامپ نیز همچنان رو به افزایش است. دموکرات‌ها به همراه برخی جمهوری خواهان به شدت به دنبال استیضاح او هستند.
 
افزایش پی‌درپی درخواست‌ها برای استیضاح ترامپ
سر و صدایی که دموکرات‌ها همراه با رسانه‌های بزرگ سر موضوع استیضاح ترامپ و رسوایی اوکراین گیت به راه‌انداخته‌اند روز به روز فضای عمومی آمریکا را بیشتر متاثر می‌کند و نظرسنجی‌ها نیز حاکی است طرفداران استیضاح ترامپ در افکار عمومی این کشور روز به روز بیشتر می‌شود. نظرسنجی جدید «رویترز» و «ایپسوس» نشان می‌دهد حمایت مردم آمریکا از استیضاح دونالد ترامپ نسبت به هفته گذشته بیشتر شده است. بر اساس این گزارش، 46 درصد آمریکایی‌ها ترامپ را نمی‌خواهند و 40 درصد نیز با استیضاح مخالفت کرده‌اند.
 به گزارش تسنیم این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که رضایت جمهوری خواهان از سیاست خارجی دولت ترامپ به شدت کاهش یافته است. این نظرسنجی در شرایطی انجام شده که تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان این کشور از شمال سوریه با انتقادات وسیع داخلی رو‌به‌رو شده است.
جدیدترین گزارش‌ها در مورد تحقیقات درخصوص رسوایی «اوکراین‌گیت» نیز حاکی است «ویلیام تیلور»، دیپلمات کهنه‌کار و افسر سابق ارتش آمریکا که کاردار سفارت آمریکا است در جلسه‌ای پشت درهای بسته مقابل اعطای سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که در حال پیشبرد تحقیقات استیضاح از دونالد ترامپ هستند حاضر شده و شهادت داده است. این دیپلمات ارشد آمریکایی اعتراف کرده که ترامپ اعطای کمک امنیتی به اوکراین را به تحقیقات از کسب و کار «جو بایدن» منوط کرده بود.
خبرگزاری رویترز حضور تیلور را «یک تحول محوری در اتفاقات سیاسی واشنگتن» دانسته که ریاست‌جمهوری ترامپ را حین تلاش او برای انتخاب مجدد در انتخابات ۲۰۲۰ به مخاطره می‌اندازد. سخنان این دیپلمات آمریکایی با ادعاهای ترامپ مبنی بر اینکه او قصد زد و بند با رئیس‌جمهور اوکراین بر سر اعطای کمک ۳۹۱ میلیون دلاری به این کشور نداشته همخوانی ندارد. طبق گزارش رویترز، تیلور در جمع اعضای کمیته‌های امور خارجه، اطلاعاتی و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا گفته «گوردون سانلند»، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا به او گفته بود که ترامپ اعطای این بسته کمک را به اعلان علنی تحقیقات از جو بایدن و پسرش مرتبط کرده است.
21 دروغ در یک سخنرانی!
از سوی دیگر «سی ان ان» در جدیدترین گزارش خود از دروغ‌های ترامپ نوشته رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی اخیر خود ۲۱ ادعای کذب به زبان آورده است.رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی گفته: «درباره کره شمالی باید بگویم که کیم را دوست دارم، او هم مرا دوست دارد. ما با هم کنار می‌آییم. من به او احترام می‌گذارم و او هم به من احترام می‌گذارد. این موضوع می‌توانست به جنگ ختم شود. رئیس‌جمهور اوباما به من گفت این بزرگترین مشکلی است که من نمی‌دانم چگونه آن را حل کنم. من گفتم: آیا تابحال به او زنگ زده ای؟ او گفت خیر. او (اوباما) ۱۱ بار سعی کرد با کیم تماس بگیرد، اما آن جنتلمن (کیم جونگ اون) پاسخ او را نداد. اما او پاسخ مرا داد». این در حالی است که سامانه حقیقت یاب سی ان ان نشان می‌دهد هیچ مدرک و سندی درباره اینکه باراک اوباما ۱۱ بار سعی کرده است با کیم جونگ اون تماس بگیرد، وجود ندارد!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات