صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۱۷۹۰۱

از شکست برنامه‌های آمریکا تا اقدام تعجب‌برانگیز

1ـ هدف ایجاد جنگ داخلی در لبنان است

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، با اشاره به اینکه برخی احزاب لبنانی به اقدام نظامی آمریکا علیه ایران و از بین رفتن محور مقاومت دل بسته بودند، گفت: «اما این اتفاق نیفتاد و آمریکا در حال جمع کردن بساط خود از منطقه است؛ بنابراین این افراد اکنون باید روی چیز دیگری شرط‌بندی کنند.» وی با بیان اینکه آمریکا هرگز به ایران حمله نخواهد کرد، تأکید دارد که حزب‌الله بر اساس اطلاعاتی که دارد، به اینکه تلاش‌هایی برای سوق دادن لبنان به جنگ داخلی مشاهده می‌شود، شک دارد. وی در مورد خلأ قدرت در لبنان نیز هشدار داد و گفت: «چنین خلأیی می‌تواند به هرج و مرج در این کشور و فروپاشی منجر شود.» او تأکید کرد که ما از کشور در برابر خلأیی که می‌تواند به هرج و مرج و فروپاشی بینجامد، حفاظت می‌کنیم. دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: «اگر از دل اعتراضات نتیجه مثبتی حاصل شود، حزب‌الله از آن حمایت خواهد کرد.»

2ـ همه برنامه‌های آمریکا شکست خورده است

یک رسانه آمریکایی نوشت: «اهمیت تاریخی تحولات خاورمیانه در مصاحبه اخیر سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران آشکار شد.» «فارن‌پالیسی» نوشت: «سلیمانی در این مصاحبه به تشریح شرایط منطقه که منجر به جنگ حزب‌الله و اسرائیل در سال ۲۰۰۶ شد، پرداخت.» در ادامه این مطلب آمده است: «همانند سال ۲۰۰۶، دنیا یکبار دیگر در حال مشاهده نشانه‌های تولد خاورمیانه‌ای جدید، البته با ماهیتی بسیار متفاوت نسبت به آن چیزی است که رایس تصور می‌کرد. در یک دهه و نیم گذشته، جنگ‌های راه‌اندازی‌ شده علیه جبهه تحت رهبری ایران همه ناموفق از آب درآمده‌اند. حزب‌الله، اسرائیل را به بن‌بست کشانده، نفوذ ایران در عراق تثبیت و متحدانش در جنگ سوریه پیروز شده‌اند. علاوه بر این، کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ نتوانسته است ایران را به زانو درآورد.»

3ـ بهبود محیط کسب وکار ایران در گزارش بانک جهانی

گزارش کسب‌وکار 2020 بانک جهانی بهبود محیط کسب‌وکار در ایران را تأیید کرد. در این گزارش شاخص سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی، جمهوری اسلامی ایران با کسب ۵۸ امتیاز با یک رتبه صعود به جایگاه ۱۲۷ دست یافته است. رتبه ایران در سال ۲۰۱۹، ۱۲۸ و امتیاز ثبت شده در این شاخص ۵۶ بود. خبرگزاری بلومبرگ هم در گزارشی نوشت: «در نگاه اول به نظر می‌رسد که رویکرد موسوم به «فشار حداکثری» دولت ترامپ در حال جواب دادن است؛ اما در همین گزارش پیش‌بینی شده است که اقتصاد ایران سال آینده از این رکود عمیق خارج شده و به تدریج به سمت رشد مثبت حرکت کند. با نگاهی دقیق‌تر در می‌یابیم که بهبود تدریجی اقتصاد ایران همین اکنون نیز در حال انجام است؛ ثبات نسبی به قیمت‌های مصرف‌کننده، تولید، تجارت و ارزش پول ملی بازگشته است.»

4ـ اقدام معاون اول رئیس‌جمهور مایه تعجب است!

عضو مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه لوایح مرتبط با FATF در جلسه سران قوا تصویب و به تأیید رهبر انقلاب رسیده، گفت: «تعجب می‌کنیم که چرا آقای جهانگیری خبر غیرموثقی را به رهبری نسبت داده است.» احمد توکلی گفت: «مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس دارد و اگر تصمیمی از سوی رهبری درباره لوایح مرتبط با FATF اتخاذ می‌شد، به رئیس مجمع ابلاغ می‌شد؛ حال اینکه رئیس مجمع از چنین خبری بی اطلاع است. دفتر آقای رئیسی هم گفته است که چنین موضوعی در جلسه سران قوا مطرح نشده است.» وی افزود: «مصالح کشور باید دیده شود و نباید زمینه بحث استدلالی تنگ شود و با سخنانی از این قبیل که رهبر انقلاب FATF را تأیید کرده است، همه را به سکوت وا دارند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات