صبح صادق >>  نگاه >> گفتگو
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۷۹۲۲
رئیس بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌وگو با صبح صادق

دشمن به دنبال  مدیریت اعتقادات است

وقتی هنوز نوجوانی بیش نبود پا به پای بزرگ‌ترها با رژیم سلطنت‌طلب طاغوت مبارزه می‌کرد پس از پیروزی انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی فعالیت‎های فرهنگی خود را در پشت نیمکت‎های مدرسه ادامه داد. کمی بعدتر وارد بسیج و سپاه شد. فعالیت‎های خود را ادامه داد و همزمان درس می‌خواند و مادری می‎کرد. او فوق لیسانس الهیات و معارف و دکتری مدیریت خانواده دارد و در حال حاضر رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور است. در ادامه گفت‌وگوی ما با «مینو اصلانی» را می‌خوانید:
پایگاه بصیرت / زهرا ظهروند

زنان چه نقشی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارند؟

برای توضیح درباره گام دوم انقلاب، لازم است ابتدا گام اول را بررسی کنیم. نقش زنان در جریان پیروزی انقلاب اسلامی قابل تبیین است.

در گام دوم انقلاب که مربوط به زیرساخت‌هاست، زنان نقش زیادی در زیرساخت‎های لازم برای تحکیم بنیان خانواده و تحقق زندگی به سبک ایرانی‌ـ اسلامی دارند و به عبارتی زیربنای تحقق سبک زندگی در گام دوم انقلاب اسلامی هستند.

 

بسیج جامعه زنان برای اعتلای حجاب و عفاف چه کارهایی انجام داده است؟

پیش از تصویب قانون حجاب و عفاف در سال ۱۳۸۴، بسیج جامعه زنان از سال ۱۳۸۲ فعالیت‎های پژوهشی در زمینه حجاب و عفاف را شروع کرده و به نتایج بسیار خوبی هم رسیده‌ است. در بحث حجاب و عفاف باید در سه حوزه «روان‌شناختی»، «هویت» و «اعتقادی» تلاش کنیم که دو حوزه روان‌شناختی و هویت بسیار مهم است؛ چرا که دلیل اصلی بروز معضلات مهم، به هویت برمی‌گردد؛ در واقع دختران جوان ما باید هویت خود را بشناسند و احیای هویت زن مسلمان باید به طور مداوم با روش‌های گفتمان‎سازی متناسب با نیاز زمان، ادامه یابد؛ یعنی یک جریان دائمی در احیای هویت وجود داشته باشد.

در بحث اعتقادی هم ما کارهای پژوهشی خود را در این سه حوزه شروع کرده و دوره‎های آموزشی برگزار کرده‎ایم و آنها را تا جایی گسترش داده‌ایم که منجر به شبکه‌سازی شده است.

 

در عمل محصول این کارهای شما چه بود؟

بسیج جامعه زنان جزء اولین نهادهایی است که شبکه‌سازی حجاب و عفاف را از سال ۱۳۸۴ شروع کرده و بالغ بر ۵۲ هزار نفر در این شبکه جای گرفته‌اند. در این راستا، عده‌ای در حوزه نوجوانان تلاش می‎کنند و با مخاطبان ارتباط می‎گیرند و گروهی نیز با کودکان، نونهالان، بزرگسالان و میانسالان ارتباط می‎گیرند. موضوع بعدی ساخت مستندهای گوناگون است؛ برای نمونه بسیج جامعه زنان مستندی به اسم «صد سال ستیز هالیوود با عفاف و حجاب» تولید کرد که با بیان چگونگی مقابله صد ساله هالیوود با عفاف و حجاب زنان، آن را عامل وضع فجیع‌ جامعه جهانی می‌داند. در این مستند ۸۰ دقیقه‌ای دو کارشناس داخلی صحبت می‌کنند و بقیه از کارشناسان هالیوود هستند

بسیج جامعه زنان مستند دیگری در زمینه «نقش فمینیست در فروپاشی خانواده» ساخته که به زبان اصلی است و وقتی آن را در دانشگاه‌ها به نمایش می‌گذاریم بدون اینکه توضیحی دهیم، جوان‎ها از بلایی که فمینیست بر سر هویت زنان و خانواده آورده است، آگاه می‎شوند گفتنی است، تا به امروز و با همین تصویرسازی و بدون اینکه با آنها درباره پوشش چادر بحث کنیم حدود ۲۰۰ هزار نفر از دختران پوشش چادر را انتخاب کرده‌اند.

در واقع با مشاهده این مستند خود دختران جوان متوجه نقش صهیونیست‎ها و سازمان‎های جاسوسی در بحث حیازدایی شدند و به این نتیجه رسیدند که این روند حیازدایی طبیعی نیست و در طول تاریخ بشر توجه به تن و مدیریت تن سابقه نداشته است. به این ترتیب وقتی متوجه اقدامات برنامه‌ریزی و ساماندهی شده آنها در زمینه مدیریت تن و از بین بردن مدیریت نفس، روان و اعتقاد می‎شوند، تلنگری به آنها وارد می‎شود. در واقع، صهیونیست‌‎ها می‎خواهند این موضوع را یک روند طبیعی نشان دهند، در حالی که برنامه‌ریزی بسیار سخیف و کثیفی در این زمینه انجام داده‎اند.

در این راستا، با مدارس و دانشگاه‎ها نیز ارتباط خوبی داریم و با کمک بسیج دانشجویی کرسی‌های دانشجویی برگزار می‎کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات