صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۱۷۹۳۱

تصاویر ماهواره‌ای از قاچاق نفت سوریه تحت حفاظت آمریکا

وزارت دفاع روسیه ضمن انتشار تصاویر ماهواره‌ای از قاچاق نفت سوریه تحت حفاظت نظامیان آمریکایی قبل و بعد از شکست داعش، حضور نظامیان آمریکایی در مناطق نفتی سوریه را «راهزنی بین‌المللی» خواند.

به گزارش فارس، وزارت دفاع روسیه با انتشار عکس‌هایی ماهواره‌ای، اسنادی از قاچاق نفت شرق سوریه با حمایت آمریکا منتشر کرد.
مسکو مواضع اخیر واشنگتن درباره علت اعلامی آمریکا برای حضور نظامیانش در سوریه، یعنی به منظور حفاظت از میادین نفتی این کشور در برابر «تروریست‌های داعش» را رد کرده و با تصاویری ماهواره‌ای ثابت کرده که نفت سوریه تحت حفاظت آمریکایی‌ها قاچاق می‌شود.
تصاویر ماهواره‌ای از قاچاق نفت سوریه تحت حفاظت آمریکا

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه به اظهارات اخیر «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا درباره حضور تعدادی از نظامیان آمریکایی در شرق سوریه به منظور ممانعت از تسلط داعش بر میادین نفتی را عاری از حقیقت خواند و طبق تصاویری ماهواره‌ای که از دخالت نظامیان آمریکا در قاچاق نفت سوریه منتشر کرده، این ادعا را زیر سوال برد.
«ایگور کوناشنکوف» با اشاره به هدف ادعایی آمریکا برای «حفاظت از میادین نفتی شرق سوریه در برابر داعش» گفت: «آنچه اکنون واشنگتن با غصب و کنترل نظامی میادین نفتی شرق سوریه انجام می‌دهد، راهزنی بین‌المللی است».
این مقام روس افزود: «ذخایر نفتی و دیگر منابع زیرزمینی سوریه تنها به جمهوری عربی سوریه متعلق است و هیچ تعلقی به تروریست‌‎های داعشی یا حفاظت‌کنندگان آمریکاییِ تروریست‌های داعش ندارد».
به گفته کوناشنکوف، «نه قوانین بین‌المللی و نه قانون خود آمریکا توجیه‌کننده هدف اعلامی نظامیان آمریکا برای حفاظت از ذخایر سوریه و جدا کردن آن‌ها از مردم و کشور سوریه نیست».
سخنگوی وزارت دفاع روسیه با رد مواضع واشنگتن درباره حضور نظامیان این کشور در میادین نفتی شرقی سوریه به منظور اطمینان از دست نیافتن داعش به این میادین، تصاویر ماهواره‌ای از دخالت نظامیان آمریکایی در زمینه قاچاق نفت سوریه به دیگر کشور‌ها چه قبل از شکست «خلافت داعش» و چه بعد از شکست این تروریست‌ها منتشر کرده است.
طبق این تصاویر، قاچاق نفت سوریه با کاروانی از کامیون‌ها و تانکر‌ها تحت حفاظت نظامیان و شرکت‌های خصوص نظامی آمریکایی دیده می‌شود.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «تصاویر اطلاعاتی فضایی نشان داد که به طور فعالانه‌ای، نفت سوریه تحت محافظت نظامیان آمریکایی استخراج و به طور گسترده‌ای به خارج از سوریه صادر شده است».

تصاویر ماهواره‌ای از قاچاق نفت سوریه تحت حفاظت آمریکا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات