صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۷۹۸۵

اخبار کوتاه دوشنبه 6 آبان

یکی از اثرات حملات پهپادی ۱۴ سپتامبر به قلب تأسیسات نفتی آرامکو بر میزان تولیدات «سابیک»، بزرگ‌ترین شرکت پتروشیمی خاورمیانه قابل مشاهده است. این شرکت علاوه بر زیانی که از ناحیه افت تولید داشته، با شناسایی زیان ۴۰۰ میلیون دلاری در ارزیابی دارایی‌های خود در شرکت پتروشیمی سوئیسی Clariant، کاهشی ۸۶ درصدی را در سود خالص سه ماه سوم خود به ثبت رساند. مدیرعامل شرکت صنایع پایه عربستان سعودی (SABIC)، روز گذشته اعلام کرد. این حمله ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن از تولیدات پتروشیمی این شرکت را تحت تأثیر قرار داده است.
«حسام عقبایی» نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک از تداوم کاهش قیمت مسکن در پاییز و زمستان ۹۸ خبر داد و گفت: در ماه‌های باقی مانده از پاییز و سه ماه زمستان همچنان شاهد رکود عمیقی در بازار و قیمت مسکن خواهیم بود و روند تبدیل رکود تورمی به غیرتورمی ادامه خواهد داشت. عقبایی با تأکید بر اینکه «روند نزولی قیمت‌ مسکن به این مفهوم نیست که به نرخ واقعی مسکن رسیده‌ایم»، گفت: در حال حاضر قیمت مسکن در حال نزدیک شدن به قیمت‌های واقعی است و انتظار کاهش بیشتر را نیز در این بخش داریم.
«عبدالناصر همتی» رئیس‌کل بانک مرکزی در یادداشتی در فضای مجازی ضمن اعلام بروز نشانه‌های برگشت امید به روند اطمینان‌بخش اقتصاد نوشت: در حال حاضر، دغدغه مهم بانک مرکزی تأمین نقدینگی مولد واحدهای تولیدی و بسط رونق پایدار و غیرتورمی در کشور است و تلاش می‌کند ضمن احتراز از رشد نامتناسب نقدینگی، برای حفظ روند تولید و تقویت رشد اقتصادی از طریق تأمین سرمایه در گردش واحدها و تأمین مالی بخش‌های تولیدی پیشتاز، اقدامات لازم را انجام دهد.
تجارت ترجیحی ایران با اتحادیه اوراسیا از ۵ آبان اجرایی شد. موافقت‌نامه موقت ترتیبات ترجیحی ایران و اوراسیا شامل 862 قلم کالاست که 360 قلم ترجیحات اعطایی ما به اوراسیا و 502 قلم هم ترجیحات اعطایی اوراسیا به ایران است. گفتنی است، در حال حاضر حجم تجارت ایران با این منطقه 2/6 میلیارد دلار است.
امسال تعداد 351 هزار نفر جدید کد سهامداری گرفته و وارد بورس تهران شده‌اند و تعداد کل سهامداران صادر شده در بازار سرمایه به رقم 11 میلیون و 193 هزار کد رسیده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات