صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۱۸۰۳۷

عکس یادگاری  سناتور آمریکایی با سران داعش

در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ادعا می کند که تنها دولت باراک اوباما در ایجاد و تقویت داعش نقش داشته تصاویری در فضای مجازی وجود دارد كه در آن سناتور جمهوري خواه جان مك كين، در جلسه اي با مخالفان سوري دیده می شود.
عکس یادگاری  سناتور آمریکایی با سران داعش
گفته مي شود يكي از افراد حاضر در اين جلسه ابوبكر البغدادي سركرده تشكيلات تروريستي داعش است.در اين تصوير سناتور آمريكايي در ماه مه ۲۰۱۳(در اوج جنگ داخلي در سوريه) در مرز سوريه با تركيه در حال ديدار با جمعي شورشيان سوري است كه به نظر مي‌رسد ابوبكر بغدادي سرکرده داعش نيز در ميان آنهاست. اين تصاوير نشان دهنده ارتباط مخفيانه و نزدیک داعش با یکی از سران حزب جمهوی خواه آمريكا است.
يك روزنامه نگار به نام "تراويس تورنتون" در گزارشي درباره همين ديدار، نوشته است: اينها همان شورشياني هستند كه با القاعده ارتباط دارند. سناتور مك كين در اين ديدار از شورشيان مي‌خواهد كه عمق بيشتري به جنگ خود با بشار اسد در سوريه بدهند.
عکس یادگاری  سناتور آمریکایی با سران داعش
يادآور مي شود، هيلاري كلينتون، وزير خارجه اسبق آمريكا در كتاب خاطرات خود به تشكيل داعش و حمايت از آن توسط دولت آمريكا اشاره كرده است. اما تصاویر مورد اشاره حکایت از این دارد که حزب جمهوری خواه نیز در تقویت و توجه داعش نقش فعال و موثری داشته است.

عکس یادگاری  سناتور آمریکایی با سران داعش
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات