تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۱۸۰۴۰

سه عضو جامعه روحانیت برای نظارت بر شورای وحدت اصولگرایان

جامعه روحانیت گفته است که ما نمی‌توانیم عضو باشیم و به همین خاطر با هم به تفاهم رسیدند که جامعه روحانیت عضو شورای ائتلاف نیست بلکه قبول کردند نظارت و داوری را بپذیرند، سه نفر را برای همین نظارت معرفی کردند
سه ناظر جامعه روحانیت در شورای وحدت اصولگرایانمساله وحدت اصولگرایان و چگونگی ورودشان به انتخابات و چگونگی نقش آفرینی اضلاع اصولگرایی، موضوعی است که پیرامون آن سوالات و ابهامات مختلفی وجود دارد. افکار عمومی منتظر است تا اخبار شفافی در این راستا شنیده شود. در این راستا نقش جامعه روحانیت مبارز تهران که این ایام فعالیت سیاسی خود را پررنگ کرده است، نیز از جمله سوالات است که باید پاسخی برای آن ارائه شود. قابل ذکر است که جامعه روحانیت مبارز تهران در کنار جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در طول سالیان متمادی نقش لیدری و ریش سفیدی را برای جریان اصولگرا بازی کرده است، اما چندسالی است که این محوریت کم رنگ شده، بالاخص پس از فوت دبیرکل جامعه روحانیت، آیت الله مهدوی کنی این روند تشدید شده است. 
در همین راستا اسدالله بادمچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار نظری داشته و درباره آخرین وضعیت شورای وحدت اصولگرایان و نقش جامعه روحانیت گفته است: «تا الان تصمیم مجموعه اصولگرایان این است که با هم جمع شوند و ائتلاف بزرگ و حداکثری داشته باشند، از آن سو هم اینکه کسی تفرقه بیندازد، این رفتار را برای کشور مفید نمی‌دانند و اختلاف در این شرایط به نفع ترامپ است. اینکه جامعه روحانیت عضو شورای وحدت باشد، خب جامعه روحانیت گفته است که ما نمی‌توانیم عضو باشیم و به همین خاطر با هم به تفاهم رسیدند که جامعه روحانیت عضو شورای ائتلاف نیست بلکه قبول کردند نظارت و داوری را بپذیرند، سه نفر را برای همین نظارت معرفی کردند.»
بادامچیان خاطرنشان کرد: «مجموعه خوبی شکل گرفته است و الان به سمت تعیین مصداق‌ها رفته‌ایم، شاخصه‌ها هم در حزب موتلفه تعیین شده‌اند، آنها چند نفر را معرفی می‌کنند و بر اساس شاخص ها بررسی می‌کنند که آیا این گزینه‌ها به درد مجلس که باید مجلس گام دوم باشد می‌خورد یا نه. من مسیر را خوب می‌دانم.انشاءالله این دوره سهمیه بندی نداریم، بلکه ارزش محوری داریم.»
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات