صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۱۸۰۷۷

از فرمان رهبر به سپاه تا عذرخواهی از مردم

1ـ گنبد آهنین کارایی ندارد!

روزنامه «الاخبار» نوشت: «مؤسسه امنیتی حاکم در تل‌آویو، پس از حمله آرامکو به شدت احساس خطر کرده است؛ چرا که آن را یک تحول استراتژیک بزرگ در سطح منطقه می‌داند و مسئولان اسرائیلی معتقدند تمام هزینه‌هایی که در طول سال‌های اخیر برای سامانه‌های دفاعی خود کرده‌اند، در برابر ظرفیت موشک‌هایی که در حمله به آرامکو مشاهده کرده‌اند، کارایی ندارد و همان‌طور که سامانه‌های دفاعی آمریکایی در عربستان نتوانستند مانعی بر سر راه موشک‌های دقیق باشند، قطعاً سامانه‌های اسرائیلی نیز چنین توانی ندارند. از این رو، صهیونیست‌ها از حادثه آرامکو درس گرفته و به سرعت، تصمیم به اجرای برنامه‌های جایگزینی گرفته‌اند که هدف از آن، بالا بردن سطح سامانه‌های دفاعی است و البته زمانی طولانی را می‌طلبد. در همین چارچوب، اسحاق بریک، فرمانده دانشکده‌های نظامی در ارتش اسرائیل به این باور رسیده است که دیگر گنبد آهنین توان مقابله با موشک‌های ایران را ندارد.»

2ـ باید از مردم عذرخواهی کنیم

«غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران با بیان اینکه نقدهای وارده به کارنامه خودمان را باید به صراحت برای مردم مطرح کنیم، گفت: ما در بسیاری از جاها نقش داشتیم و اصلاح‌طلبان باید این موضوع را به صراحت اعلام کرده و با مردم در میان بگذارند؛ حتی همان‌طور که آقای خاتمی مطرح کردند، باید از مردم عذرخواهی کرده و درست ارزیابی کنیم تا مشکلات‌مان برطرف شود. ما چه زمانی با فشارهای سیاسی توانستیم تغییر رویه‌ای در شورای نگهبان یا قوه قضائیه ایجاد کنیم؟ اگر امکان تغییر رویه‌ای باشد، فقط از راه گفت‌وگو و طرح مسائل و خطرهایی که برای آینده کشور متصور است، ممکن می‌شود. گمان نمی‌کنم از راه مقابله به نتیجه برسیم، ما یا در انتخابات شرکت می‌کنیم یا نمی‌کنیم. اینکه بگوییم اگر ما را ردّ صلاحیت کنید، مشارکت نمی‌کنیم، بارها تجربه شده و راه به جایی نبرده است.

3ـ فرمان رهبر معظم انقلاب به سپاه

سردار سرلشکر سلامی با بیان اینکه سختی‌های بزرگی را با جهاد پشت سر گذاشته‌ایم و بر دشمنان بزرگی پیروز شده‌ایم، گفت: ایران اسلامی دشمنان خود را تا قبرستان آرزوهای‌شان بدرقه کرد و اجازه ندادیم از ما سبقت بگیرند و از رؤیا‌های باطل و خواست آنها عبور کردیم و با جهاد کشور را از دست دشمنان نجات دادیم و همه این دستاورد‌ها به دلیل پیروی از ولی فقیه بود. فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه آمریکا، رژیم صهیونیستی، سعودی‌ و انگلیسی تنها دشمنان ملت ایران نیستند، بلکه فقر و محرومیت دشمن ماست، متذکر شد: ایران محور وحدت و پیروی از ولایت و رهبری است و این موهبت بی‌نظیر الهی است. ایشان ما را برای جنگ با فقر فرمان داده و دغدغه‌شان آرامش، عزت، شرف و آبروی این مردم است و امنیت و پیشرفت مردم دغدغه رهبر معظم انقلاب است.

4ـ تزریق بی‌بی‌سی به ذهن دانش‌آموز ابتدایی!

با وجود تذکر دلسوزان و متدینان به وزارت آموزش و پرورش، همچنان در مواد آموزشی و منشورات ارائه شده در مدارس، موارد نامطلوبی به چشم می‌خورد که مایه تأسف و شرم است. در نمونه اخیر سؤالی مغرضانه و شیطنت‌آمیز در جزوه‌ای موسوم به «پیک آدینه» طرح شده و در اختیار دانش‌آموزان سال دوم ابتدایی قرار گرفته که با رویکرد ضد ارزشی، علیه شعائر مکتبی تنظیم شده است. در این پیک آمده است: «چرا در ماه محرم بعد از پایان عزاداری برای امام حسین(ع) خیابان‌های شهر پر از زباله می‌شوند؟» طراحان سؤال، به کودکان خردسال هشت ساله چنین القا می‌کنند که ماه محرم و عزاداری بر امام حسین(ع) مساوی است با آلوده‌سازی محیط شهری با زباله! همان شبهه‌ای که به تکرار از بلندگوهای ضد دینی و بهائی، مانند بی‌بی‌سی انگلیس به گوش می‌رسد!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات