کهگیلویه و بویراحمد >>  عمومی >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۱۸۰۸۹

۱۳آبان نماد مقاومت یک ملت در برابر امریکا

امروز ملت ایران ،مصمم تر و قوی تر از هر زمان در حال حرکت به سمت اهداف بلند و قله های سعادت است و در صف مقدم این حرکت عظیم ،جوانان قرار دارند
پایگاه بصیرت / علی محمد آقائی
سیزدهم آبانماه سال ۱۳۵۸ یادآور حماسه جوانان این مرز و بوم در راه ایستادگی و مقاومت در مقابل مستکبران جهانی بخصوص آمریکای جهانخوار میباشد.
این روز نقطه عطفی در تاریخ سیاسی ایران اسلامی و الگویی برای کشور‌های مظلوم و مستضعف دنیا است.

در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ حضرت امام خمینی رحمه الله علیه به دلیل سخنرانی بر علیه قانون کاپیتولاسیون به صورت شبانه توسط عوامل شاه دستگیر و تبعید گردید.

۱۴ سال بعد در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دستگیری و تبعید امام خمینی رحمه الله علیه ' تأثیر 'خود را بر رشد و بالندگی فکر‌های ملت ایران بخصوص جوانان گذاشته و نتیجه می‌دهد تا جایی که دانش آموزان، این قشر پاک وبی آلایش بر علیه رژیم ستم شاهی تظاهرات و زمین‌های برای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران میشوند.

پس از طلوع خورشید انقلاب در سال ۱۳۵۷ و نمایان شدن یکی پس از دیگری توطئه‌های طراحی شده امریکا در کشور و به وجود آمدن مشکلات متعدد امنیتی در جامعه، نوبت به قشر فعال و آینده نگر و آینده ساز مملکت یعنی دانشجویان انقلابی رسید که با استعانت از خداوند متعال و منویات ناخدای کشتی انقلاب به مبارزه با خیانت‌های سفارت آمریکایی متجاوز بپردازند.

دانشجویان انقلابی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و کشف مدارک و مستندات از خیانت این سفارت خانه باعث رفع مشکلات متعدد و حرکت سریع انقلاب گردیدند.

امام خمینی رحمه الله علیه این حرکت دانشجویان را انقلاب دوم نامیدند و دلیل اصلی این نامگذاری امام رحمه الله، شکست هیمنه آمریکا در آن زمان بود.
هر چه از زمان وقوع انقلاب فاصله بگیریم بیشتر پی می‌بریم که شاخ آمریکا در زمان اوج مستکبری و جهانخواری توسط جوانان دانشجوی کشورمان شکسته شده و از آن زمان به "خودباوری" رسیده ایم.

از جمله توطئه‌های آمریکای خبیث قبل از انقلاب، تبعید حضرت امام خمینی رحمه الله علیه، رگبار دانشجویان و سرکوب مردم میباشد که بعد از انقلاب نیز از خباثت دست نکشیده و به گونه‌های مختلف بدنبال مطامع استکباری خود می‌باشد.
تحریم ظالمانه از بدو انقلاب تاکنون ترفند استکبار و ایادی آن‌ها می‌باشد. با این وجود، تحریم‌ها ایران اسلامی را خودکفا و نَفَس آمریکا و همپیمانانش را بریده است.
امروز موشک‌های ساخت جوانان جمهوری اسلامی ایران معادلات و تعبیر خواب‌های دشمنان را بر هم زده است.
امروزه نظام جمهوری اسلامی ایران به الگویی برای سایر ملت‌ها و کشور‌های بیدار دنیا تبدیل شده است.
هر چند کاستی‌هایی در اراده و مدیریت بعضی از مسئولان دیده میشود، ولی به فرموده مقام معظم رهبری:
امروز ملت ایران، مصممتر و قویتر از هر زمان در حال حرکت به سمت اهداف بلند و قله‌های سعادت است و در صف مقدم این حرکت عظیم، جوانان قرار دارند.

جوانان با توکل بر خداوند متعال و خودباوری و سرلوحه قراردادن منویات مقام معظم رهبری آینده انقلاب و نظام را انشاءالله کما فی السابق رقم خواهند زد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات