صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۸۰۹۹

از ادامه مبارزه با فساد تا قطع امید از اینستکس

1ـ لیست سی‌ نفره تهران چگونه بسته می‌شود؟
«مهدی چمران» درباره آخرین وضعیت شورای ائتلاف جریان‌های انقلابی گفت: روندی که شورای ائتلاف جریان‌های انقلابی دنبال کرده، بسیار خوب بوده و انتظار می‌رود در آینده از انسجام بیشتری برخوردار باشد. عضو شورای ائتلاف جریان‌های انقلابی با بیان اینکه این شورا درباره حوزه انتخابیه شهرستان‌ها برنامه‌ریزی کرده، گفت: برای لیست سی‌نفره تهران هم قاعدتاً ما باید سه تا پنج برابر لیست که 30 نفر هستند، گزینه داشته باشیم؛ یعنی بین 90 تا 150 گزینه که در نهایت از این تعداد به 30 نفر برسیم. ما برای لیست تهران یا لیست شهرستان‌ها از اصول مشخصی تبعیت کرده و خواهیم کرد؛ ما در نظر داریم گزینه‌هایی به مردم معرفی کنیم که علاوه بر تعهد و کارآمدی از شانس بالایی برای رأی‌آوری برخوردار باشند و بتوانند مورد توجه مردم قرار بگیرند. چمران درباره سرلیستی قالیباف در لیست نهایی شورای ائتلاف گفت: تاکنون هیچ بحثی درباره سرلیستی نشده است و هر اتفاقی ممکن است درباره سرلیست درست یا غلط باشد.


2ـ صادرات پاسخگوی نیازهای ارزی کشور است
«لاهوتی» رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه به نظر می‌رسد باید از اینستکس قطع امید کرد، نوشت: اینکه بانک مرکزی به صراحت اعلام می‌کند صادرات، پاسخگوی نیازهای ارزی کشور است، یک تعارف نیست. لاهوتی با بیان اینکه تراز تجارت ایران در این مدت منفی 273 میلیارد دلار به نفع واردات است، گفت: در حال حاضر کشورهای چین، عراق، ترکیه، امارات و افغانستان پنج مقصد نخست صادراتی هستند و با توجه به حذف شدن کشور هند از این فهرست پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا، به نظر می‌رسد این کشور سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را در این شرایط پیش گرفته است. وی با ابراز خرسندی از بازگشت 71 درصد ارز صادراتی به چرخه اقتصادی کشور بر اساس گفته رئیس کل بانک مرکزی، ادامه داد: نزدیک شدن نرخ ارز نیمایی به نرخ ارز آزاد و همچنین تعامل بسیار خوب بانک مرکزی با صادرکنندگان سبب شده است تا 71 درصد ارز صادراتی به کشور بازگردد.


3ـ ایرانی‌ها به فناوری منحصر به فردی دست یافته‌اند!
نشریه آمریکایی «نشنال‌اینترست» که در زمینه روابط بین‌الملل منتشر می‌شود، نوشت: پس از آنکه ایران از کیتی رونمایی کرد که می‌تواند موشک‌های سطح به سطح غیر هدایت‌شونده را به موشک‌های هدایت‌شونده تبدیل کند، کارشناسان موشکی رژیم صهیونیستی به شدت از پیشرفت اخیر موشکی ایران نگران شده‌اند. «یوزی رابین» کارشناس موشکی رژیم صهیونیستی در این باره گفته است: «ایجاد آیرودینامیک بال‌ها که مهم‌ترین مسئله فناوری جدید ایران است؛ بسیار منحصربه‌فرد بوده و پیش از این تاریخ در ایران یا در هیچ کشور دیگری دیده نشده است. حرکت به سوی طراحی بومی به جای کپی‌برداری از دیگران نشان از اعتماد به نفس است. احتمالاً هدف از آیرودینامیک منحصربه‌فرد و جدید افزایش مانورپذیری راکت‌های تبدیل شده است.»


4ـ مبارزه با فساد تعطیل نمی‌شود
رئیس قوه قضائیه با اشاره به فضاسازی‌های اخیر درباره روند مبارزه با فساد در دستگاه قضا، گفت: مفسدان باید هزینه سنگینی برای فساد بپردازند و قوه قضائیه میدان مبارزه با فساد را با سیاسی‌کاری، ملامت، اتهام‌زنی و دوقطبی‌سازی بعضی‌ها خالی نخواهد کرد. رئیسی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان اجازه داده نمی‌شود در هیچ جای نظام فساد لانه کند، افزود: با هر کسی دچار لغزش شد، باید برخوردی عبرت‌آموز شود تا بدانند فساد و روابط ناسالم و درآمد نامشروع و دست‌اندازی به بیت‌المال هزینه سنگینی دارد. وی با تأکید بر اینکه «مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی را خواست مردم و دلسوزان می‌دانیم» ادامه داد: این خواست به هیچ عنوان نه تأخیر خواهد داشت و نه تعطیل می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات