صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۱۸۱۱۸

فرجام استکبارستیزی

پایگاه بصیرت / یدالله جوانی

با گذشت یک چله پرافتخار از استکبارستیزی ملت ایران، طرح این پرسش به ویژه از سوی جوانان طبیعی و بجاست که «فرجام این استکبارستیزی و مبارزه با آمریکا چیست؟»

سیزده آبان با عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» و روز «دانش‌آموز» فرصت مغتنمی برای پاسخ به این پرسش است. به طور قطع این پرسش یک پرسش فراگیر بوده و هر کسی به دنبال پاسخ معتبر و اطمینان‌بخش برای آن است.

سرانجام مبارزات ملت ایران با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا چه خواهد بود؟ پاسخ به پرسش مذکور، زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که کسانی در استمرار این مبارزه، ضرورت آن و نتیجه‌بخش بودنش تردید ایجاد می‌کنند. تأمل در نکات زیر از سرانجام استکبارستیزی ملت ایران خبر می‌دهد:

۱ـ استکبارستیزی ملت ایران، یک مبارزه آگاهانه، هوشمندانه و هدفمند است. مبارزه مردم ایران با آمریکا، سرکرده مستکبران عالم، مبارزه‌ای از روی بصیرت است.

۲ـ مردم ایران مبارزه با استکبار جهانی را به منزله یک تکلیف دینی و وظیفه‌ای الهی انجام می‌دهند و ایستادگی در مقابل مستکبران، ظالمان و ستمگران، امری الهی است. خداوند به همه کسانی که در راه او جهاد می‌کنند و با طاغوت مبارزه کرده و در این راه به مقاومت دست می‌زنند، وعده نصرت و پیروزی داده است. هیچ تردیدی در تحقق وعده‌های الهی وجود ندارد. ملت ایران در چهل سال گذشته، بارها و بارها در صحنه‌های گوناگون نظاره‌گر تحقق وعده‌های الهی و نزول نصرت‌های خداوندی بوده است.

۳ـ رهبری مبارزات ملت ایران علیه استکبار جهانی، برعهده یک رهبر دینی و نائب امام زمان(ارواحنافداه) در عصر غیبت است. این رهبر دینی و الهی، مبارزه با آمریکا و دیگر مستکبران عالم را، نه از روی هوی و هوس و با رویکردهای معطوف به قدرت‌گرایی و جهان‌گشایی، بلکه به عنوان اطاعت از امر الهی و انجام تکلیف دینی انجام می‌دهد. وقتی امام بزرگوارما‌ن فرمودند اگر ما را صد بار بکشند، بسوزانند و زنده شویم، دست از مبارزه با آمریکا برنخواهیم داشت، این سخن مبنایی جز این ندارد که مبارزه با طاغوت و ظالم، یک تکلیف است.

۴ـ روندشناسی تحولات چهل سال گذشته ناشی از استکبارستیزی ملت ایران، یک واقعیت دووجهی را آشکار می‌کند: الف‌ـ پیشرفت و توسعه قدرت جمهوری اسلامی و پدیدآیی جبهه مقاومت قدرتمند در منطقه راهبردی غرب آسیا. ب‌ـ شکست‌های پی‌در‌پی آمریکا و متحدان آن در حوزه‌های گوناگون راهبردی.

در این واقعیت دووجهی، سرفصل‌های بسیاری برای بررسی و مطالعه قرار دارد. سرفصل‌هایی، چون

۱ـ حفظ استقلال و عزت ملی و خنثی‌سازی همه توطئه‌ها توأم با حرکتی پرشتاب در تمام حوزه‌ها؛

۲ـ شتاب گرفتن سرعت پیشرفت‌های علمی و فناورانه کشور با وجود محدودیت‌های فراوان؛

۳ـ برخوردار شدن از قدرت ضربت متقابل و بالاتر از سطح بازدارندگی پس از شکار پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی؛

۴ـ شکست تحریم‌ها و فشارهای حداکثری و تبدیل جنگ اقتصادی به یک فرصت برای شکوفایی اقتصادی؛

۵ـ قرار گرفتن کشور در مرحله انباشت و متراکم کردن قدرت و آمادگی برای تبدیل شدن به یک قدرت جهانی؛

۶ـ پدیدآیی همه ظرفیت‌های لازم برای گسترش جغرافیای مقاومت و عبور مقاومت از جغرافیای غرب آسیا؛

۷ـ شتاب گرفتن روند افول موریانه‌وار آمریکا و پایان دوران یکجانبه‌گرایی و سلطه‌گری.

روندهای کنونی با یک عقبه چهل ساله از آینده خبر می‌دهد، آینده‌ای بسیار روشن که فرو ریختن نظام سلطه با محوریت آمریکای جنایتکار و مستکبر، از جمله مختصات آن است. استکبارستیزی ملت ایران، آمریکا را در بستر احتضار قرار داده، نفس‌هایش را به شماره انداخته و از بالا به پایین کشیده است.

آری؛ به موازات چنین فرجامی برای آمریکا که نتیجه استکبارستیزی و مقاومت فعال ملت ایران طی چهل سال گذشته است؛ ایرانیان پا به عصر شکوفایی و تمدن‌سازی گذاشته، عصر اسلام و تمدن اسلامی را رقم خواهند زد. بدون تردید، در گام دوم انقلاب اسلامی، ثمرات بزرگ انقلاب اسلامی و از جمله استکبارستیزی ملت ایران آشکارتر خواهد شد. این مهم، همان مطالبه رهبر معظم انقلاب از جوانان و نویدی است که به آنان در بیانیه گام دوم می‌دهند: «دهه‌های آینده، دهه‌های شماست و شمایید که باید کارآزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(ارواحنافداه) است، نزدیک کنید.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات