صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۸۱۵۴

از مدیریت تظاهرت تا طرح کارورزی جوانان

1ـ مقایسه «بگم، بگم» احمدی‌نژاد و «می‌گم می‌گم» روحانی!

«محمود واعظی» در پاسخ به حواشی ایجاد شده درباره بخش‌هایی از صحبت‌های رئیس‌جمهوری در جلسه چهارشنبه ۱ آبان هیئت دولت مبنی بر اینکه «فردا ما هستیم و ان‌شاءالله اگر زنده بودیم به مردم می‌گوییم که چه کسی کشور را تعطیل کرده است» و مقایسه این سخنان با شیوه‌ای که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین در بیان اظهارات خود داشت و در مطبوعات به «بگم، بگم» شهرت یافت، اظهار داشت: «بگم، بگم» حرفی بود که آقای احمدی‌نژاد همیشه می‌گفت؛ او هر روز می‌گفت «می‌گویم» اما چیزی نمی‌گفت، اما آقای روحانی می‌گوید کارهایی که در حال انجام است، باعث می‌شود همه ضرر کنیم؛ اگر یک روز لازم باشد، به مردم می‌گویم. وی در ادامه گفت: آقای روحانی می‌گوید روزی که ما فشار آمریکا و دشمنان را نداشته باشیم، تحریم‌ها برداشته شود و اوضاع کشور آرام باشد، به مردم خواهم گفت. گفتنی است، رئیس‌جمهور چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ در جلسه هیئت دولت با تأکید بر لزوم حمایت از فعالیت شرکت‌های خصوصی گفت: «خفه نکنیم شرکت‌ها را؛ هر چه شرکت بزرگ است را با دلیل و اتهامی یکی را قفل می‌زنیم، یکی را می‌گیریم... .»

2ـ با 200 میلیون دلار کشور را اداره کردند

«محمدحسین صفارهرندی» در همایش روز «مبارزه با استکبار جهانی» با بیان اینکه پس از تسخیر لانه جاسوسی ارتباط با همین آمریکا را حفظ کردیم، افزود: پنج ماه بعد از تسخیر لانه جاسوسی، تصمیم به قطع رابطه گرفتند و گام اول را آنها برداشتند که انقلابیون هم از این اتفاق استقبال کردند. اتفاق نظر بین همه سیاسیون رخ داد که این قطع رابطه به نفع ایران است و حتی نهضت آزادی آن را مغتنم دانست. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شهید رجایی در جلسه‌ای گفت، زمانی بود که 200 میلیون دلار بیشتر در خزانه نداشتیم و جنگ هم بود؛ اما با اقتدار کشور را اداره کردند و حرفی از خزانه خالی و آب خوردن و... در این وضعیت نزدند و ایستادند. بعد از عملیات‌های موفق ایران در دفاع مقدس، کشورهای مختلف برای خرید نفت ایران صف بستند که شهید رجایی اعلام کرد این میوه ایستادگی در برابر آمریکاست.

3ـ نام‌نویسی 411 هزار کارورز طی دو سال گذشته

مطابق آمارهای طرح کارورزی طی دو سال گذشته، تعداد قراردادهای منعقده با کارورزان حدود ۲۹۵۳۶ قرارداد است، تعداد نام‌نویسی شدگان به عنوان متقاضی کارورزی هم حدود ۴۱۱۰۶۸ نفر است. گفتنی است، طرح کارورزی از نیمه دوم سال 1396 با هدف اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی آغاز شد؛ طرحی که طی آن، دانش‌آموختگان مقاطع کاردانی و بالاتر با نام‌نویسی در سامانه کارورزی به کارفرمایان متقاضی نیروی کار معرفی می‌شوند و پس از گذراندن دوره مهارت تا سقف شش ماه، مهارت لازم برای ورود به بازار کار را کسب می‌کنند. در قالب این طرح، در طول دوره کارورزی، افراد یک سوم حداقل دستمزد را به عنوان کمک هزینه آموزشی از وزارت کار دریافت می‌کنند. در صورتی که کارفرمایان در طول دوره کارورزی و کسب مهارت، نسبت به جذب این افراد اقدام کنند، مشمول مشوق بیمه‌ای می‌شوند.

4ـ درآمد 100 دلاری تظاهرکنندگان!

پایگاه خبری «العهد» لبنان به اطلاعات ویژه‌ای دست یافته که تأیید می‌کند سفارت امارات و عربستان و یک مأمور ویژه از آمریکا در کنار سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در تلاش برای مدیریت اعتراضات در لبنان هستند. بر اساس این اطلاعات، امارات به این منظور نماینده ویژه‌ای در بیروت تعیین کرده تا با ایجاد شبکه‌ای با معترضان خیابانی هماهنگ شده و در مناطقی، همچون الجبل و الساحل تظاهرات‌ها را سازماندهی و هدایت ‌کنند. هزینه‌های لجستیکی و رسانه‌ای این عملیات نیز برعهده امارات است و سفارت امارات برای هر کس که هر روز در خیابان‌ها حاضر شود تا مسیر‌ها را ببندد، روزانه ۱۰۰ دلار در نظر گرفته است و به دختران و پسران جوانی که در چادر‌ها و اطراف آن شب را بگذرانند، ۱۵۰ دلار می‌دهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات